3 צפייה בגלריה
הבוקר שלאחר אסון הילולה הר מירון
הבוקר שלאחר אסון הילולה הר מירון
הר מירון, בבוקר שלאחר האסון
(צילום: EPA)
מעוכבים ראשונים מאז האסון בהר מירון: שני מהנדסים שאישרו תוכניות הנדסיות במתחם קבר הרשב"י במירון עוכבו הבוקר (יום ב') לחקירה בלהב 433. המשטרה פשטה על בתיהם של השניים - אחד מהם שימש כמנהל בטיחות והשני כיועץ בטיחות.
שני המהנדסים ייחקרו באזהרה בשעות הקרובות במשרדי היחידה הכלכלית בלהב 433, ובמשטרה ינסו לבדוק אם השניים ערכו את הבדיקות הנדרשות במקום לקראת ההילולה.

3 צפייה בגלריה
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון
לאחר האסון בהילולת קבר הרשב"י, שבו נהרגו 45 מתפללים ועוד עשרות נפצעו במתחם ההדלקה של חסידות "תולדות אהרן" כתוצאה מהדוחק הכבד, החלה חקירה של המשטרה - ובמקביל גם של המחלקה לחקירות שוטרים.
לפי הודעת היועץ המשפטי לממשלה מהשבוע שעבר, במח"ש יבדקו את התנהלות השוטרים באירוע, ואילו חוקרי היחידה הכלכלית בראשותו של תת-ניצב בועז בלאט יטפלו בכל הגורמים האזרחיים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יהודה רוזן)
התנעת החקירה התעכבה בצל חוסר הבהירות לגבי אפשרות בדיקה חיצונית או הקמת ועדת חקירה מצד הממשלה. מבקר המדינה הודיע שפתח בבדיקת האסון, ואולם במערכת הפוליטית הדגישו שבמקרים קודמים דו"חות מבקר לא סימנו אשמים בדרג המדיני.
מחקירה ראשונית של המשטרה סמוך לליל האסון עולה כי כמה מהמתפללים במקום החליקו ממדרגות ויצרו "מפולת אנושית", שתחתיה נמחצו הנוכחים. כוחות הכיבוי חילצו את הלכודים, בסיוע מסוקי חיל האוויר ולוחמי יחידה 669. בדקות האחרונות שלפני האסון ההערכה שפורסמה היא שכ-100 אלף איש כבר היו על ההר.
קודם להילולה, ולאחר לחצים מצד החרדים, אושר מתווה לחגיגות שעל פיו תותר עליית מתפללים להר ללא הגבלה. הצפי שהוערך בישיבה שהתקיימה בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הבריאות, הפנים, ביטחון הפנים, התחבורה וכן מפכ"ל המשטרה ופרויקטור הקורונה, עמד על כ-200 אלף משתתפים.