מפקד תחנת מודיעין עילית, שהוקלט בשיחה עם נציג הפלג הירושלמי כשהציע לוותר על אכיפת ההנחיות הקורונה אם יחגגו בסתר - אובחן היום (ראשון) עם הנגיף. במשטרה ציינו כי הקצין, סנ"צ צחי חלפון, נשלח לבידוד בהתאם להוראות משרד הבריאות, וכי הוא חש בטוב.
בהקלטה שפורסמה נשמע חלפון מציע לנציג הפלג כי כאשר ניידת מגיעה לבית כנסת שבו מתקהלים, יוצאים האנשים החוצה, המשטרה עוזבת ואיש לא מקבל דו"ח או נעצר: "ברגע שנפתח אצלי אירוע כשאזרח התקשר, אני חייב לשלוח ניידת. עכשיו, מה אני בא להגיד לך? הגיעה ניידת? אין בעיה, אתם לא רוצים להקשיב לשוטר, אתם לא רוצים לשתף פעולה, זה בסדר. אני לא ביקשתי את זה. אני רק מבקש – שכשמגיע שוטר תצאו החוצה", אמר.


הקצין אמר עוד בשיחה לנציג הפלג הירושלמי: "אין לי שום דבר נגד אף אחד, זה לא מעניין אותי, אתם צריכים להבין את זה. אני, אין לי רשימה לא של בתי כנסת של ‘הפלג’, לא של חסידות כזו או אחרת, לא של אף אחד. אתה יודע מה? בוא, בינינו, אנחנו מדברים ישר? אתם יודעים שאני לא נכנס לחפש פה אף בית כנסת. אתם יודעים שלא נכנסתי עם ניידות ביום כיפור".
1 צפייה בגלריה
עימותים הלילה בין שוטרים לקבוצות חרדיות במודיעין עילית
עימותים הלילה בין שוטרים לקבוצות חרדיות במודיעין עילית
עימותים בין שוטרים לחרדים במודיעין עילית
(צילום: דוברות המשטרה )
איש הפלג הירושלמי השיב שהיו ניידות, וקצין המשטרה הגיב: "אתה יודע מה? רק כשהתקשרו אלינו. אתמול ב-03:00 מישהו התקשר. אתמול, בשבת, אנשים התקשרו".
חלפון זומן לשיחת בירור אצל מפקד מחוז ש"י במשטרה לאחר פרסום ההקלטות.
בשבוע האחרון נתקלו שוטרי המחוז בהפרות רבות מצד אנשי הפלג הקיצוני, וכך גם אתמול באירועי ההקפות השניות. כוח יס"מ שהוזעק לאירועים פיזר את המשתתפים.