3 צפייה בגלריה
דוד אמסלם ובנימין נתניהו
דוד אמסלם ובנימין נתניהו
אמסלם ונתניהו. השר לשעבר יצטרף לממשלה?
(צילום: אלכס קולומויסקי)
חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד), מתקרב להסדר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - ועשוי להצטרף לממשלה בקרוב, אחרי שלא קיבל את מבוקשו ונותר בחוץ. בציוץ בטוויטר פרסם תמונה שלו מהתייעצות עם הרב יעקב ישראל איפרגן ("הרנטגן") בלשכתו בכנסת ורמז על הצעד הצפוי: "לפני כל החלטה חשובה, אין כמו לקבל מילה חמה ועצה טובה. רק בריאות ובשורות טובות".
לפי ההסדר המסתמן, לאמסלם יוצע להתמנות לשר במשרד המשפטים, השר המקשר בין הממשלה לכנסת והשר לשיתוף פעולה אזורי. מבחינת אמסלם, המינוי החשוב הוא לשר במשרדו של יריב לוין - שהערים תחילה קשיים סביב הסוגייה. עם זאת כעת נראה שלוין נתן את הסכמתו למהלך - ויוסדרו סמכויות שיקבל השר לשעבר בתוך משרד המשפטים.
3 צפייה בגלריה
דודי אמסלם בפגישתו עם הרב יעקב ישראל איפרגן
דודי אמסלם בפגישתו עם הרב יעקב ישראל איפרגן
התמונה מהפגישה עם "הרנטגן". "לפני החלטה חשובה"
(מתוך הטוויטר של אמסלם )

3 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
אחרי שהערים קשיים, מסתמן: לוין נתן את הסכמתו
(צילום: שלו שלום)
לפני חודש בדיוק אמסלם יצא במתקפה חסרת תקדים נגד נתניהו - ואף האשים אותו בגזענות: "נתניהו כפוי טובה, השפילו את כל האמסלמים והביטנים", אמר בפני תומכים שהתאספו מחוץ לביתו. "מי שהחליט לא להעניק לי את התפקיד זה ראש הממשלה", אמר אמסלם על העובדה שלא נבחר להיות יו"ר הכנסת.
"שאלתי אותו למה אני לא יכול להיות יו"ר הכנסת, אז הוא מספר לי סיפורי עלי-באבא שהוא לא רוצה שאני אבוא חשבון עם האופוזיציה", המשיך. בקהל מול אמסלם ענו "אבל אנחנו רוצים", ואמסלם השיב: "את דוד אמסלם לא משפילים. אני שחקן קבוצתי, אבל הייתה פה השפלה מאוד מכוונת כלפיי".
בכירי הליכוד לא הופתעו מהמתקפה ההיא, ואמרו בשיחות עם ynet כי חזו בו "מסתובב עם בטן מלאה" במסדרונות הכנסת. לפי הבכירים, מהיום שבו ראש הממשלה נתניהו הכריע על זהות יו"ר הכנסת - ולמעשה תעדף את אמיר אוחנה על פניו - אמסלם מסתובב בתחושה שהדבר נובע מ"מניעים גזעניים".
אמסלם, נזכיר, התחייב שלא יסכים לקחת חלק בממשלה אם לא יקבל את תיק המשפטים או את תפקיד יו"ר הכנסת - ונותר לבסוף ללא תפקיד. העימות האחרון, כפי שנראה מחוץ לביתו של חבר הכנסת בחודש שעבר, נתפס כמתיחות שיא בין נתניהו לאמסלם.