בישיבת הקבינט אמש (חמישי) אמר הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר לשרים שהתלוננו על ההגבלות על החיילים בהפסקת האש בלבנון: "אתם רציתם הפסקת אש". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "לכל איום מיידי החיילים בשטח מגיבים. אנחנו לא מגבילים שום חייל".
סביב ההגבלות על ישראל נמתחה ביקורת גם מצד השר איתמר בן גביר. "מה קורה עם איום מתהווה? אם רואים את חיזבאללה מתחמש, למה לא מפרקים אותם?" הוא תהה. השרה אורית סטרוק הוסיפה: "זה זוכה לביקורת מצד החיילים, שמרגישים שהם כמו במטווח. טוב שמגיבים לכל איום מיידי".
ישיבת הסיעה של עוצמה יהודית
ישיבת הסיעה של עוצמה יהודית
"אפשר לכסח במאות מטרות ולהפציץ אותם". בן גביר
(צילום: שלו שלום)
בתגובה לדברי הרמטכ"ל, בן גביר הוסיף: "אני לא רוצה הפסקת אש. בדיוק בגלל זה". נתניהו ניסה להרגיע כשאמר כי האמריקנים מבינים את זכותה של ישראל להגן על עצמה, וגם שר הביטחון ישראל כ"ץ הסביר: "כל חייל יכול להגיב באופן מיידי".
סטרוק הוסיפה: "חיזבאללה ממשיך להזרים תחמושת", והשר יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית הלין שהחיילים לא יכולים להגיב לאיומים מעבר לקו הצהוב.
"יש יתרונות ויש חסרונות להפסקת האש, אבל אנחנו לא מסכנים שום חייל", קבע כ"ץ. בן גביר קרא "להקריס את ההסכם" והוסיף אחרי התקרית שבה השליך מחבל רימון: "יש חיילים שנפצעו. אפשר לכסח במאות מטרות ולהפציץ אותם".
בתקרית, שאירעה אמש, התקרב מחבל לכוח שפעל באזור בית יאחון והשליך רימון, שממנו נפצעו שני קצינים ושני לוחמי צה"ל. הכוח השיב אש למחבל - וחיסל אותו. אחד הקצינים במצב בינוני, קצין נוסף במצב קל ושני הלוחמים גם הם במצב קל.
שר הביטחון ישראל כ"ץ עם שר ההגנה של יוון ניקוס דנדיאס באתונה
שר הביטחון ישראל כ"ץ עם שר ההגנה של יוון ניקוס דנדיאס באתונה
"לא מסכנים שום חייל". כ"ץ
(צילום: Aggelos NAKKAS / AFP)
בתוך כך, דווח אתמול על אווירה קשה בשיחות עם לבנון בוושינגטון, אבל בלחץ אמריקני נראה כי יושגו גם פשרות. מזכיר המדינה מרקו רוביו אמר אתמול כי מתקרבים להסכמות בין ישראל ללבנון על אזורי הפיילוט לפירוז חיזבאללה. באותם אזורים צה"ל ייסוג ככל הנראה ממרחבים שכבר טוהרו, ואת מקומו יתפוס צבא לבנון.
השר כ"ץ טען אתמול בוועידת מרכז השלטון המקומי כי "גם אם תהיה דרישה אמריקנית - צה"ל לא ייסוג מדרום לבנון". הוא הוסיף: "לא נצא מאזור הביטחון בסוריה ולבנון. וזוהי תפיסת הביטחון. צה"ל חייב להיות בצד של האויב ולהגן על הישובים מתוך השטח עצמו. חיילים בפנים, תושבים בחוץ. אנחנו לא נסוגים".