כלי תקשורת ערביים דיווחו הבוקר (יום ב') על מתקפה שבוצעה נגד אזור שמשמש את צבא ארה״ב בנמל התעופה הבינלאומי בבגדד. גורם ביטחוני בעיראק מסר ששני מזל"טים ממולכדים ניסו לפגוע בבסיס "ויקטוריה" האמריקני, שנמצא בשטח נמל התעופה. הם יורטו על-ידי מערכת ליירוט טילים. הגורם הוסיף ששני מזל"טים נוספים הורחקו מהאזור, וכי לא ידוע על נפגעים.
7 צפייה בגלריה
מזל"טים נורו לעבר בסיס של צבא ארה"ב בשדה התעופה בגדד עיראק שנתיים לחיסול סולימאני
מזל"טים נורו לעבר בסיס של צבא ארה"ב בשדה התעופה בגדד עיראק שנתיים לחיסול סולימאני
"נקמת סולימאני": חלקי מזל"ט שיורט באזור הנמל
תקיפות נגד יעדים אמריקניים בעיראק הן דבר שבשגרה, ומי שעומדים מאחוריהן הן לרוב המיליציות השיעיות הנתמכות על-ידי איראן. המיליציות הפרו-איראניות מתנגדות בכל תוקף לנוכחות של ארה״ב ובעלות בריתה בעיראק, ומעת לעת גם פועלות באופן אקטיבי נגד מטרות צבאיות ובסיסים של ארה"ב והקואליציה הבינלאומית. לתקיפה הבוקר יש משמעות סמלית: היום, 3 בינואר, הוא יום השנה לחיסולם של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, ומנהיג ארגון הגג של המיליציות השיעיות בעיראק (אל-חשד א-שעבי), אבו מהדי אל-מוהנדיס.
סולימאני ואל-מוהנדיס חוסלו במתקפה אווירית אמריקנית. מל"ט נורה לעבר השיירה שלהם, שנסעה בשעת לילה מנמל התעופה בבגדד. בתמונות שהופצו הבוקר ברשתות המזוהות עם המיליציות השיעיות נראו חלקי מזל"ט שיורט באזור הנמל בבגדד, ועליו הכיתוב: "נקמת סולימאני".
7 צפייה בגלריה
לוחמים במיליציות הפרו איראניות ליד הרכב של קאסם סולימאני שדה התעופה בגדד עיראק
לוחמים במיליציות הפרו איראניות ליד הרכב של קאסם סולימאני שדה התעופה בגדד עיראק
לוחמים במיליציות הפרו-איראניות מצטלמים ליד הרכב שבו חוסל סולימאני בנמל בבגדד
(צילום: AFP)
החיסול של סולימאני היה החיסול הדרמטי ביותר במזרח התיכון בשנים האחרונות. סולימאני היה עמוד התווך של הציר הפרו-איראני במזרח התיכון, ופעל רבות נגד ישראל וארה"ב. אמש הגיעו המונים לנמל בבגדד והדליקו נרות לזכרם של סולימאני ואל-מוהנדיס. בהמשך היום אמורות להתקיים עצרות לזכרו של הגנרל האיראני, והערב מזכ״ל חיזבאללה חסן נסראללה אף צפוי לנאום.
נשיא איראן איברהים ראיסי הבטיח היום שאיראן תנקום את מותו של הגנרל סולימאני – אלא אם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שהורה על התקיפה, יעמוד למשפט.

7 צפייה בגלריה
שנתיים לחיסול קאסם סולימאני עצרת בגדד עיראק
שנתיים לחיסול קאסם סולימאני עצרת בגדד עיראק
בעצרת לזכרם של סולימאני ואל-מוהנדיס בבגדד
(צילום: EPA)
בתקרית ביטחונית נוספת באזור נחטפה הלילה ספינת משא בים האדום, מול חופי עיר הנמל חודיידה. החוטפים הם המורדים החות'ים - שנתמכים על-ידי איראן. הספינה שנחטפה נושאת את דגל איחוד האמירויות, והייתה בדרכה לסעודיה. איחוד האמירויות וסעודיה הן חלק מהקואליציה הצבאית שלוקחת חלק במלחמה בתימן, ונלחמת נגד המורדים החות'ים.
לפי סעודיה הספינה שנחטפה הובילה ציוד רפואי. דובר המורדים החות'ים אישר שהם השתלטו על הספינה, אך טען שהיא הובילה ציוד צבאי והייתה מעורבת ב"פעולות עוינות" שנועדו לפגוע בתימן.
7 צפייה בגלריה
האקרים איראנים פרצו ל אתר ה ג'רוזלם פוסט
האקרים איראנים פרצו ל אתר ה ג'רוזלם פוסט
האקרים איראנים פרצו לג'רוזלם פוסט
במהלך הלילה פרצו האקרים איראנים לאתר ה"ג'רוזלם פוסט", יומון ישראלי בשפה האנגלית. גם חשבון הטוויטר של מערב נפרץ על ידי אותם האקרים. לאחר הפריצה עמוד הבית של האתר הציג איור שמזכיר את סולימאני, לצד קליע שיורה מתוך טבעת אדומה - רמז לטבעת הייחודית שסולמיאני נהג לענוד - כשברקע איור של הכור הגרעיני בדימונה נשרף. בנוסף הופיע הכיתוב: "אנחנו באותו מקום שאתם לא חושבים", תרגום קלוקל למשפט באנגלית: "We are close to you where you do not think about it".