5 צפייה בגלריה
האקרים איראנים פרצו ל אתר ה ג'רוזלם פוסט
האקרים איראנים פרצו ל אתר ה ג'רוזלם פוסט
דף הבית של ה"ג'רוזלם פוסט" לאחר הפריצה
האקרים איראנים פרצו הלילה (בין ראשון לשני) לאתר ה"ג'רוזלם פוסט", יומון ישראלי בשפה האנגלית, ביום השנה השני לחיסולו של מפקד כוח קודס האיראני, הגנרל קאסם סולימאני, שחוסל בדיוק לפני שנתיים בעיראק על ידי הצבא האמריקני. גם חשבון הטוויטר של מערב נפרץ על ידי אותם האקרים.
לאחר הפריצה עמוד הבית של האתר הציג איור שמזכיר את סולימאני, לצד קליע שיורה מתוך טבעת אדומה - רמז לטבעת ייחודית שסולמיאני נהג לענוד - כשברקע איור של הכור הגרעיני בדימונה נשרף. כל זה לצד הכיתוב: "אנחנו באותו מקום שאתם לא חושבים", תרגום קלוקל למשפט באנגלית: "We are close to you where you do not think about it".
5 צפייה בגלריה
סולימאני. חוסל לפני שנתיים על ידי הצבא האמריקני
סולימאני. חוסל לפני שנתיים על ידי הצבא האמריקני
סולימאני. חוסל לפני שנתיים על ידי הצבא האמריקני
(צילום: AFP)
"אנחנו מודעים לכך שפרצו לאתר שלנו, לצד איום ישיר על מדינת ישראל", נכתב בחשבון הטוויטר של ה"ג'רוזלם פוסט". "אנו פועלים לפתרון הבעיה ומודים לקוראים על הסבלנות וההבנה". הפריצה לא השפיעה על האפליקציה של האתר. לפי שעה, אף קבוצה לא לקחה אחריות על המתקפה.

"ימי ציון של מאורע מסוים נחשבים פלטפורמה ידועה עבור קבוצות תקיפה שונות בכדי לייצר סוג של הישג תודעתי עבורן", הסביר לוטם פינקלשטיין, מנהל המחקר והמודיעין בצ'ק פוינט. לדבריו, הנזק שנעשה אולי לא גדול, אולם "המטרה היא יותר רעש ותשומת לב - ובעיקר לייצר תחושת נרדפות בציבור. ברקע הדברים, מתקפת ההשפעה שניהלו כביכול פרופילים איראניים במטרה ליצור כאוס ושסעים בחברה הישראלית".
"נראה כי התוקפים רוכבים על זרעי הנרדפות ומנסים להעמיק חרדות אלו - גם מעל וואטספ", ציין פינקלשטיין. "אנחנו מכירים את זה בהקשרים פלסטיניים כמו סביב יום הנכבה, וכן ממקומות אחרים שבהם קיימים סכסוכים פוליטיים בעולם. גם כאן, המטרה של הקבוצות היא לייצר את אותו רעש סביב יום השנה לחיסול. הם משתמשים בתמונות ובמסרים הקשורים בו, ויש להניח שהניסיונות הללו ימשכו גם בימים הקרובים מתוך מטרה לייצר תחושה של נקמה במרחב הקיברנטי".
5 צפייה בגלריה
שנתיים לחיסול קאסם סולימאני עצרת בגדד עיראק
שנתיים לחיסול קאסם סולימאני עצרת בגדד עיראק
העצרת לזכר סולימאני בבגדד, שלשום
(צילום: EPA)
סולימאני, שהיה אחראי על המבצעים של משמרות המהפכה מחוץ לאיראן, חוסל ב-3 בינואר 2020 בתקיפה אווירית בנמל התעופה בבגדד, לאחר שמל"ט אמריקני תקף את השיירה שלו. חיסולו היה החיסול הדרמטי ביותר במזרח התיכון בשנים האחרונות. מי שהורה על המתקפה היה נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ – שאמר שהחיסול היה בתגובה לגל המתקפות נגד היעדים האמריקניים בעיראק. לפני כשבועיים ראש אמ"ן הקודם, אלוף תמיר הימן, הודה לראשונה במפורש במעורבות ישראל בהתנקשות בסולימאני.
שלשום השתתפו אלפי בני אדם בעצרת בבגדד לזכרם של סולימאני ואבו-מהדי אל-מוהנדיס - שהיה המנהיג בפועל של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק. אל-מוהנדיס, שנתפש כ"איש של איראן" בעיראק, היה בשיירה של סולימאני שהותקפה בכביש בקרבת נמל התעופה.
ההמונים התאספו בעצרת בכיכר בבגדד מול "האזור הירוק" - שבו נמצאות שגרירויות רבות, כולל של ארה"ב. הקהל קרא "מוות לאמריקה", ועל אחד השלטים שהונפו נכתב: "הטרור של ארה"ב חייב להיפסק". סוכנות הידיעות AP דיווחה שהמשתתפים בעצרת דרכו על דגלים של ישראל וארה"ב.