ישראל תישאר שותפה אסטרטגית חשובה של ארצות הברית. כך אמרו בבית הלבן בתשובה לשאלה אם המדיניות האמריקנית תשתנה במקרה שבנימין נתניהו יוחלף לאחר יותר מ-12 שנה כראש הממשלה.
דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה בתדרוך היומי כי הקמת ממשלה בישראל היא נושא שנתון לצדדים עצמם. "ישראל תישאר שותפה אסטרטגית חשובה, כזו שאיתה יש שיתוף פעולה ביטחוני קבוע, וכך זה יימשך", הבהירה.
2 צפייה בגלריה
ג'ן סאקי
ג'ן סאקי
שיתוף הפעולה הביטחוני יימשך. ג'ן סאקי
(צילום: EPA)
דבריה נאמרו יממה לאחר שיו"ר יש עתיד כתב לנשיא ראובן (רובי) ריבלין כי עלה בידיו להרכיב ממשלה, שבראשה - אם אכן תושבע - יעמוד תחילה נפתלי בנט. אחד מבכירי הממשלה המיועדת, שר הביטחון בני גנץ, מקיים היום שורת פגישות עם בכירי הממשל האמריקני.
יו"ר כחול לבן גנץ, שאמור לשמש גם כשר הביטחון בממשלת השינוי, אמר בהצהרה משותפת עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן במחלקת המדינה: "שוחחנו כבר בעבר על האתגר האיראני ועל האתגר למול הפלסטינים בכל הקשור לעזה. אנחנו מעוניינים ביציבות ושגשוג לכולם, ולי כשר הביטחון, חשוב מאוד לקשור בין התקדמות השיקום בעזה לבין הבטחת ביטחוננו".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ בפגישה עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן במחלקת המדינה
בני גנץ בפגישה עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן במחלקת המדינה
"מעוניינים ביציבות ושגשוג לכולם". גנץ בפגישתו עם בלינקן
(צילום: שמוליק עלמני)
גנץ, הפוליטיקאי הישראלי הראשון שהגיע לבית הלבן ולמחלקת המדינה מאז תחילת כהונתו של ביידן, נפגש גם עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. בפגישות עם בכירי הממשלה הציג גנץ את הצורך בשינוי מדיניות ברצועת עזה. "מה שהיה הוא לא מה שיהיה", אמר והדגיש את הצורך המיידי בחיזוק הרשות הפלסטינית.
הוא העלה בשיחות את נושא השבת השבויים והנעדרים כתנאי לשיקום רצועת עזה וגם כערך מוסרי והומניטארי. בנושא איראן הציג גנץ את הצורך בהעמקת הפיקוח, והבהיר כי ישראל חייבת להכין אופציה צבאית.
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן אמר לגנץ: "אני מאד שמח על ההזדמנות לשוחח על המחויבות המתמדת של ארצות הברית לביטחון ישראל, ועל כמה מהצרכים שיש לישראל בהקשר זה, וכן לדבר על העבודה שחייבת להיעשות בכדי להתקדם בסיוע ההומניטרי בשיקום עזה, עבור הפלסטינים שחיים שם". הערב ייפגש גנץ גם עם שר ההגנה לויד אוסטין, בפנטגון.