יממה אחרי סיכול הפיגוע בהר דוב, שוב עלה חשש לאירוע ביטחוני בגבול הצפון - אבל כעבור כשעתיים התברר כי איש לא חדר לשטח ישראל: מעט אחרי השעה 9 בערב מסר צה"ל כי זוהו חשודים במרחב הגליל המערבי, ליד הגדר.
בצה"ל אמרו כי האירוע נמצא "תחת מעקב הכוחות", ובסביבות השעה 23:30 עדכנו כי "לאחר סריקות במרחב נמצא כי לא הייתה חדירה לשטח מדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל גבול לבנון
כוחות צה"ל גבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל בלבנון
תקיפת צה"ל בלבנון
תקיפת צה"ל בלבנון אתמול
(צילום: EPA)
היום אחר הצהריים נמסר מדובר צה"ל כי הצבא החליט על תגבור של פיקוד הצפון במערכות של אש מתקדמות, וכן בכוחות איסוף קרבי ובכוחות מיוחדים.
פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי מציין כי מדובר בין היתר בכוחות קרקעיים מיוחדים מחטיבת הקומנדו, שיידרשו לפעול אם חיזבאללה ינסה להשתלט על מוצב או אם ישראל תחליט לפעול בלבנון. בינתיים, גם שר הביטחון בני גנץ העביר אזהרה לחיזבאללה ואמר כי "לישראל יכולת אינסופית, ונדע להשתמש בה".
גנץ סייר היום בבסיס נבטים יחד עם מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין. במסגרת הסיור הוא קיבל סקירה על הפעילות המבצעית של חיל האוויר והאתגרים השונים בחיל. גנץ נפגש גם עם חיילים במערך הטכני תומך הלחימה.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ בסיור בבסיס נבטים
בני גנץ בסיור בבסיס נבטים
בני גנץ בסיור בבסיס נבטים
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
"אני מציע לכל מדינות האזור, קרובות ורחוקות, איראן, לבנון, סוריה או כל מי שמעורב בטרור לזכור - יש למדינת ישראל יכולת אינסופית ונדע להשתמש בה", אמר שר הביטחון.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שסייר גם הוא היום בצפון, אמר: "הפעולה אתמול הייתה חשובה, היא מנעה חדירה לשטחנו. אני לא מציע למישהו לנסות את צה"ל או את מדינת ישראל. אנחנו נחושים להגן על עצמנו".
קודם לכן האשים ראש ממשלת לבנון חסן דיאב את ישראל בניסיון "לשנות את כללי העימות". דיאב טען כי הפעולה של צה"ל הייתה "הסלמה צבאית" שהפרה את ריבונות ארצו. לאחר שהמועצה לביטחון לאומי בלבנון התכנסה, גם הנשיא מישל עון הוסיף כי "מה שקרה אתמול מהווה איום על היציבות בדרום לבנון, בייחוד מאחר שמועצת הביטחון תדון בקרוב בחידוש התפקידים של יוניפי"ל באזור".
פורסם לראשונה: 21:16, 28.07.20