3 צפייה בגלריה
האבטחה לרוטמן בועדת חוקה
האבטחה לרוטמן בועדת חוקה
הובא לדיון ברכב של משמר הכנסת. רוטמן והמאבטח בוועדת החוקה
(צילום: רפי קוץ )
האבטחה סביב יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הוגברה לאור התקדמות החקיקה בבמהפכה המשפטית. בימים האחרונים המשטרה החלה לבנות תיק אבטחה גם סביב ביתו של רוטמן וחומרת האיום עליו עלתה לרמה שלוש מתוך חמש.
לקראת ההפגנה ההמונית היום מחוץ לכנסת נגד הרפורמה שמקדם יו"ר ועדת החוקה, רכב של משמר הכנסת הסיע הבוקר את רוטמן מביתו לכנסת עקב עלייה ברמת האיומים כלפיו. בנוסף, בדיון היום הוצב מאחורי רוטמן מאבטח של משמר הכנסת והוגברה האבטחה סביבו מחשש שמתנגדי הרפורמה יהוו סכנה עבורו.
קריאות "בושה" וצעקות, ח"כים הורחקו בכוח: מהומות בוועדת החוקה
(צילום: סיון חילאי)

3 צפייה בגלריה
האבטחה לרוטמן בועדת חוקה
האבטחה לרוטמן בועדת חוקה
רוטמן והמאבטח, בדיון היום בוועדת החוקה
(צילום: רפי קוץ )
ח"כ אברהם בצלאל (ש"ס) אמר בדיון בוועדת החוקה כי "זה שראש ועדה צריך מאבטח צמוד זו תוצאה של הסתה, של ראש העיר תל אביב שקורא לשפיכת הדמים של מי שמקדם את הרפורמה. צריך לעצור אותו עוד היום". ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, אמר הבוקר בריאיון לחדשות רשת מחוץ לבית המשפט העליון כי "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים".
מוקדם יותר הבוקר בדיון התחוללה סערה בתוך הוועדה ומחוצה לה, כשרוטמן המשיך בהצבעות על סעיפי הרפורמה, זאת על אף התנגדות חברי הכנסת מהאופוזיציה ולמרות הנאום הדרמטי של נשיא המדינה יצחק הרצוג אמש שקרא לעצור את החקיקה.
המונים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית ליד הכנסת
(צילום: satview)

3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית
הפגנה נגד המהפכה המשפטית
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית ליד הכנסת
(צילום: AP)
אחרי ההצבעות ובפתח הדיון על הצעת החוק החדשה שנידונה (פסילת חוקים רגילים בבית המשפט העליון), אמר רוטמן כי הוא קורא לחברי האופוזיציה לנהל שיח אחראי "אחרי שההערה תעבור במליאה בקריאה ראשונה ואם אתם לא רוצים לנהל שיח עד אז, רצונכם. היום בוועדה נחצו הרבה מאוד קווים אדומים, במיוחד כלפי עובדי כנסת. מעולם לא ראיתי את מפקד הסדרנים נסער כמו היום".
ח"כ גלעד קריב (העבודה) פנה מהדיון למפגינים מחוץ לכנסת: "אזרחי ישראל דעו לכם, יש פה צד אחד שלאורך כל הדרך הקרין דורסנות וכוחנות איומה. הדבר היחיד שיכול לעזר מול הצונאמי שמוביל רוטמן, גם למרות דברי הנשיא, הוא הרחבת המחאה הדמוקרטית. אני קורא לכולם מצד אחד לכבד את הנשיא ומהצד השני להגדיל את המחאה הציבורית מול החבורה הדורסנית הזאת".