2 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
ניסים שטרית ואבי אדרי
(צילום: דוברות המשטרה)
ראש עיר מוכר נעצר היום (ראשון) בחשד לרצח וקשירת קשר לפשע במסגרת חקירת פרשת הרצח וההיעלמות של אבי אדרי וניסים שטרית לפני 35 שנים, שמתמקדת באנשיו של אליעזר ברלנד שנחקר גם הוא בפרשה. ראש העיר חשוד שהכיר את המעורבים שנעצרו בפרשה בצעירותו, וחקירתו לא קשורה לתפקידו הציבורי. בתום חקירתו מסרה המשטרה כי היא תבקש להאריך את מעצרו.
החוקרים הפתיעו את ראש העיר במשרדו בשעות הצהריים ומשם נלקח למשרדי המשטרה במגרש הרוסים בירושלים. עם הגעתו התבשר ראש העיר כי הוא חשוד ברצח ובקשירת קשר לביצוע פשע. הוא נחקר כארבע שעות ולאחריהם הודיעה לו המשטרה כי יישאר במעצר. מכריו של ראש העיר סיפרו ל-ynet כי מאז התפוצצות הפרשה הוא שומר על שתיקה מוחלטת בגלל הקשר שהיה לו לאנשי קהילת "שובו בנים".
עורך דינו אריאל עטרי מסר כי "לראש העיר אין שום קשר לפרשה החמורה, ואין לו מושג איך שמו שורבב לסיפור המזעזע. הקשר שלו לאירוע, דומה לקשר שלו לרצח ארלוזרוב".
מוקדם יותר האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של ראש הקהילה, אליעזר ברלנד, בשמונה ימים נוספים. זאת לאחר שצוות החקירה אמר לבית המשפט כי החשד נגד ברלנד עצמו התחזק. צו איסור פרסום גורף הוטל על הפרשה שנחקרת כבר כמה שבועות.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד בחשד למעורבות בפרשת רצח והיעלמות
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד בחשד למעורבות בפרשת רצח והיעלמות
אליעזר ברלנד בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי)
ברלנד עצמו קשר את עצמו לפרשה, ובמשטרה חושדים כי הוא זה ששילח את חברי קהילתו כדי לפגוע בנער ניסים שטרית, שגופתו לא אותרה מאז 1986, וגם באבי אדרי שנרצח ב-1990. במסגרת החקירה הודתה אחת החשודות כי שימשה כנערת פיתוי על מנת להוביל את ניסים שיטרית לדירת מסתור, שממנה לא נראו עקבותיו שוב. כמו כן, אחד החשודים חתם על הסכם עד מדינה.