מיץ' מקונל יסיים בנובמבר את תפקידו כמנהיג המפלגה הרפובליקנית בסנאט, שבו החזיק מאז שנת 2007. מקונל, שחגג בשבוע שעבר 82 ובריאותו הידרדרה בשנה האחרונה, שימש כראש מפלגה בסנאט יותר מכל אדם אחר בהיסטוריה, ונחשב לאחד מחברי הקונגרס המשמעותיים אי פעם.
1 צפייה בגלריה
 מיץ' מקונל
 מיץ' מקונל
המנהיג הפורש מקונל. "השגתי את כל המטרות שלי"
(צילום: Drew Angerer/AFP)
בנאום אמוציונלי בסנאט אמר הערב (יום ד') מקונל: "אחד הכישרונות הכי לא מוערכים בחיים הוא לדעת מתי הגיע הזמן לעבור לפרק הבא. אז אני עומד מולכם היום כדי לומר שזו תהיה הקדנציה האחרונה שלי כמנהיג הרפובליקני של הסנאט. השגתי את כל המטרות שלי והגיע הזמן לפנות את המקום".
ההסבר הרשמי של מקונל לפרישה הוא מות אחותה הצעירה של אשתו בתאונת דרכים בתחילת החודש, אבל הוא רמז כי ההחלטה אינה מנותקת מהשינויים שעוברת המפלגה הרפובליקנית, שבה כבר אין מקום לאנשים מסוגו. "תאמינו לי", אמר, "אני מכיר את הפוליטיקה בתוך המפלגה שלי ברגע המסוים הזה. יש לי אמנם הרבה פגמים, אבל אי הבנה של פוליטיקה היא לא אחד מהם".
ואכן, מקונל בנה לעצמו מוניטין של אחד הפוליטיקאים החכמים, המתוחכמים וגם הציניים ביותר שראה הקונגרס, והצליח להשיג הישגים גדולים עבור המפלגה הרפובליקנית, גם כשהיא הייתה במיעוט. ב-2016 מנע במו ידיו את מינויו של השופט מריק גרלנד (כיום התובע הכללי) לבית המשפט העליון - מינוי שהיה משנה את מאזן הכוחות בעליון ונותן יתרון לליברלים.

במקום זאת, נשאר המושב ריק עד שדונלד טראמפ נבחר ומילא אותו. למרות סלידתו הברורה מטראמפ, מקונל גם סירב להצביע בעד הדחתו, אבל בשנה האחרונה מעמדו נחלש מאוד, טראמפ הבהיר כי הוא לא רוצה אותו יותר בסביבה, ועכשיו מסתיים עידן בגבעת הקפיטול.
מקונל מתכוון להישאר חבר בסנאט עד סוף הקדנציה שלו ב-2026, ועכשיו יחל הקרב על מי שייכנס לנעליו הגדולות כמנהיג הסיעה, כשהמועמד המיידי הוא הסנטור ג'ון ת'יון, שהוא מספר 2 במפלגה הרפובליקנית בסנאט.