קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב הערב (יום א') במופגן לצד ישראל, כשהצהיר כי הוא מתנגד להכרזה על הפסקת אש מיידית ברצועת עזה. דבריו של שולץ באים אחרי שבסוף השבוע קרא נשיא צרפת עמנואל מקרון להפסקת אש, בצעד שהפתיע את ישראל ועורר חשש מסחף של קריאות דומות מצד מנהיגים אחרים במערב.
2 צפייה בגלריה
קנצלר גרמניה
קנצלר גרמניה
הקנצלר שולץ. זה לא הזמן להפסקת אש
(צילום: AP Photo/Maya Alleruzzo, Pool)
"אני מודה שאני לא חושב שהקריאות להפסקת אש מיידית או להפוגה ארוכת טווח – שהיא למעשה כמעט אותו הדבר – הן דבר הוגן, מפני שבסופו של דבר המשמעות תהיה שישראל משאירה לחמאס את האפשרות להתאושש ולהשיג טילים חדשים", אמר שולץ. לצד זה קרא קנצלר גרמניה ל"הפוגות הומניטריות", דבר שישראל ממילא הסכימה לו עקרונית.
דברי שולץ באים אחרי שקודם לכן היום התקשר נשיא צרפת מקרון לנשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג כדי להבהיר את הדברים שאמר בריאיון ל-BBC. בשיחה הדגיש מקרון כי הוא "תומך באופן חד משמעי במדינת ישראל ובזכותכם להגנה עצמית". הנשיא מקרון הוסיף כי לא התכוון לייחס לישראל פגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע.
בתוך כך, שר ההגנה של בריטניה גרנט שאפס אמר היום כי ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה כדי להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית ולשמור על החוק ההומניטרי הבינלאומי. הוא אמר כי ישראל "יוצאת מגדרה" כדי לנסות להגן על אזרחים ומתקשרת לאנשים כדי להורות להם להתפנות.
הכותרת
המלחמה על ביטחון היהודים בעולם
26:33
2 צפייה בגלריה
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בקהיר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בפגישה בקהיר עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת מקרון. התקשר לנשיא הרצוג: "לא התכוונתי שאתם פוגעים באזרחים בכוונה"
(צילום: Christophe Ena / POOL / AFP)
"אם מתקפת הטרור הזו הייתה על בריטניה, ו-1,400 בריטים היו מאבדים את חייהם, המחשבה שלא נרדוף את ארגוני הטרור כשאנחנו יודעים איפה הם נמצאים – כל מי שהיה מבקש מבריטניה לא לעשות זאת, היה חריג ולא סביר", אמר שאפס. "לכן לישראל יש זכות לעשות זאת, אבל היא חייבת לנסות להגן על אזרחים".
השר שאפס אמר כי בריטניה תומכת בהפוגות בפעולת צה"ל, אבל סבורה שקריאה להפסקת אש פירושה שהכול יחזור על עצמו: "עשרות אלפי רקטות נמצאות עדיין מתחת לאדמה בעזה, ובטוח שישתמשו בהן אם ישראל פשוט תפסיק את הפעולה הנוכחית שלה".