הדיון שנערך הבוקר (יום ה') בבקשת המשטרה להאריך שוב את מעצרו של נאסים סח, שלפי החשד דרס למוות במכוון את מתנדב המשטרה רב-סמל ראשון חוסאם סגייר ופצע באורח בינוני את השוטר רב-סמל בכיר אמיר אבו ריש, קיבל תפנית מפתיעה: בית המשפט האריך את מעצרו של סח בארבעה ימים נוספים, אולם במקביל הנחה את המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לחקור את טענת החשוד שלפיה סכום כסף גדול שהיה במכוניתו בזמן מעצרו נעלם ולא הושב לו.
סח, תושב עראבה, פגע בחודש שעבר עם מכוניתו במתנדב ובשוטר באתר בנייה בנהריה. במשטרה מייחסים לחשוד עבירות של רצח באדישות, הפקרה אחרי פגיעה תוך גרימת חבלה חמורה ושיבוש מהלכי משפט.
2 צפייה בגלריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
זירת דריסת השוטרים בנהריה בחודש שעבר
(צילום: גיל נחושתן )
החשוד הובא הבוקר לבית משפט השלום בפעם החמישית. פרקליטתו, עו"ד תמי אולמן, טענה בשם מרשה כי הוא לא התכוון לפגוע בשוטרים ושמדובר בתאונת דרכים. במקביל העלתה עו"ד אולמן בשמו של סח כי סכום כסף גדול במזומן שהיה לדבריו במכונית בעת מעצרו לאחר שנמלט מהזירה נעלם.
"החשוד אמר שנלקחו ממנו בעת המעצר 100 אלף שקל ועוד 30 אלף דולר", אמרה עו"ד אולמן לנציג המשטרה שאישר את טענת החשוד. "בית המשפט המחוזי חייב אתכם להחזיר את כל הכסף והחזרתם רק 20 אלף שקל במזומן".

בשלב זה ביקש החשוד עצמו לדבר. "היה סכום של 100 אלף שקל בשקית מתחת למושב ליד הנהג, והיו 20 אלף שקל בשקית לבנה מתחת למושב הנהג", אמר סח לשופטת ג'אדה בסול. "היו גם 4,000 שקל בארנק בדלת של הנהג. 3,940 שקל היו בכיס שלי כשתפסו אותי וספרו מולי בתחנת המשטרה בנהריה. חוץ מזה, אף אחד לא ספר שקל אחד בפניי. 30 אלף דולר לקחו ושמו אותי 50 מטר מהמקום".
עו"ד אולמן פנתה לנציג המשטרה: "איפה כל הכסף?". נציג המשטרה השיב: "אני מוכן לברר. כמובן שאף אחד לא ייקח את הכסף שנתפס". עו"ד אולמן: "אבקש שבית המשפט יורה לחקור את העניין מאחר שלאחיו של החשוד הוחזרו 20 אלף שקל בלבד ועוד 30 אלף דולר בלבד".
עו"ד אולמןעו"ד אולמןצילום: זהר שחר
נציג המשטרה אמר: "בקשר ל-100 אלף שקל שהיו מתחת למושב - הם לא נמצאו. זו טענה שלו שתיבדק. קצין המשטרה הלך ובדק האם זה נמצא ולא נמצא. נעביר זאת למח"ש שיטפלו בזה".
השופטת בסוף הורתה כאמור להאריך את מעצרו של סח בארבעה ימים נוספים, וציינה בהחלטתה כי "החשוד טוען שלא כל הכספים שנתפסו או שהיו ברכבו הוחזרו לאחיו, ועל כן אני מורה למח"ש לבדוק את טענת החשוד".

עימות, דריסה, בריחה

המתנדב והשוטר, שניהם תושבי היישוב הדרוזי ירכא, הוקפצו לרחוב העלייה בנהריה לאחר שתושבים באזור התלוננו כי מתבצעות במהלך החג עבודות באתר באחריות משרד הבינוי והשיכון ובחסות העירייה. עם הגעתם למקום, בדקו השניים אם לעובדים במקום יש אישורי שהייה בישראל.
בשלב מסוים, כך חושדים במשטרה, התפתח עימות פיזי בין השוטרים למנהל העבודה, ששימש בעבר יו"ר קבוצת הכדורגל אחווה עראבה. בהמשך, המנהל נכנס לרכבו ואז לפי החשד דרס את המתנדב סגייר ואת השוטר אבו ריש. עדי ראייה סיפרו כי הדורס פגע בשניים בנסיעה קדימה ואף נסע לאחור כדי לפגוע בהם בשנית.
חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לשוטרים טיפול ראשוני, והם פונו באמבולנסים לבית החולים לגליל בנהריה. כעבור זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של המתנדב סגייר.
במקביל פתחה המשטרה במצוד נרחב אחר החשוד בדריסה שנמלט מהזירה, והוא נעצר בצומת שלומי כשברכב האאודי שבו נהג נראו סימני פגיעה על הדלת. 11 שוהים בלתי חוקיים, שכמה מהם לפי החשד היו מעורבים באירוע הדריסה, נעצרו כעבור כמה שעות בכביש 1 ליד מחלף חמד.