"אנחנו קרועים, אתמול בשש בערב דפקו לי בדלת של הבית, הגיעו מקצין העיר, ישר ידעתי שריף שלי נהרג, לא היו ספקות כי ראיתי שלפצועים כבר לא שולחים מודיעים, אלא רק בטלפון", כך תיאר הבוקר (ראשון), תוך כדי שהוא ממרר בבכי, אבי הרוש, את רגע קבלת ההודעה על מותו של בנו ריף ז"ל.
ריף נהרג בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה, ונפל לצידם של שלושה חיילים נוספים. התקרית התרחשה ליד הציר הלוגיסטי בשטח רצועת עזה, שדרכו מוכנסים לפעילות בדרום הרצועה כוחות אוגדה 98. מממצאי התחקיר הראשוני של האירוע עולה כי כוח חי"ר מבית הספר לקומנדו של זרוע היבשה, שמרחיב מעת לעת את מרחב האבטחה בציר, ערך פטרול בקרבת בתים הרוסים באזור.
הכוח נתן מכת אש מקדימה לעבר המרחב, ואז התקדם. אך מחבלים שהגיחו מפיר של מנהרה ירו מקרוב על החיילים, שהשיבו אש וחתרו למגע. לפחות מחבל אחד נהרג בקרב. "לפני שבועיים וחצי דיברנו איתו בפעם האחרונה, זה היה לפני שהוא נכנס לעזה, ראינו אותו בפעם האחרונה לפני שלושה וחצי שבועות", אומר אבי.
4 צפייה בגלריה
סמל ריף הרוש ז"ל
סמל ריף הרוש ז"ל
אבי הרוש ובנו סמל ריף הרוש ז"ל
(באדיבות המשפחה)
במכתבים שכתב לפני שנכנס לעזה כתב ריף: "ניסיתי את הכי טוב שלי וזה לאן שהגעתי. אמרתי שאם אני מתאים כבר אז למקום יוציא ממני כמה שיותר וימקסם. למה אני מסכן את החיים שלי? עשו את זה לפניי ויעשו את זה אחריי. בשביל אותה מבוגרת שאומרת לי תודה ובוכה אני מוכן להקריב את החיים שלי ובשביל המשפחה שלי שישבו בשקט ובנחת ושהם יידעו שיש מאחוריהם צבא ענק שישמור עליהם כל עוד אנחנו על הרגליים".
ריף נולד בקיבוץ רמת דוד שבעמק יזרעאל, אח צעיר לזואי בת ה-26. הוא למד והתחנך בתיכון העמק המערבי בקיבוץ יפעת השכן. "הוא ילד עם לב כל כך גדול. אין אחד שלא אהב אותו, הוא סיים את הלימודים ביפעת, היה תלמיד טוב וילד שובב, אהב את כולם ותמיד דאג לכולם, ריף שלי אהוב", סיפר אבי בבכי.
4 צפייה בגלריה
המכתבים שכתב סמל ריף הרוש ז"ל לפני שנכנס לקרב בעזה
המכתבים שכתב סמל ריף הרוש ז"ל לפני שנכנס לקרב בעזה
המכתבים שכתב סמל ריף הרוש ז"ל לפני שנכנס לקרב בעזה
על המסלול הצבאי שלו אומר אבי: "ריף שאף להגיע לאגוז בעקבות בני הדודים שלו שלחמו שם. הוא הגיע לגיבוש במטכ"ל, סיים אותו אבל לא עבר אותו ומשם עבר לאגוז, הוא התגייס באוגוסט האחרון לצבא והיה רק 8 חודשים בצבא, היה באמצע מסלול ההכשרה שלו והיה אמור להמשיך גם לקורס מ"כים, לא ידענו אם תכנן להמשיך בצבא או לא, איבדנו ילד מקסים עם לב ענק.
"ריף היה מודע לסכנות בעזה, שאלתי אותו אם הוא מפחד והוא ענה לי שכן, ואני העדפתי את זה כי אז הוא יהיה מודע לסכנות, אמרתי לו "ריף יקר שלי, אל תהיה גיבור כי גיבורים מתים ראשונים, והוא הבטיח לשמור על עצמו, הסתבר לי שזה לא היה קשור אליו והם נקלעו למארב, ריף אהוב שלי. בשבוע האחרון ידעתי שריף ימות לי, התחלתי ללבוש את החולצות שלי ודמיינתי את עצמי מספיד אותו".

אחיו של אמיתי: "איבדנו את הלב של הבית"

בתקרית הקשה נפל גם סמל אמיתי אבן שושן, בן 20 מעזריאל, שהיה חלק מהכוח שנתקל במארב. אוראל, אחיו הבכור של אמיתי, סיפר ל-ynet: "אמיתי היה לוחם מטבעו, תמיד שאף קדימה. הוא התאמן שנתיים לבד ליום סיירות כדי להתגייס להיות לוחם. למרות שהצבא רצה שהוא יהיה ביחידת ארז הוא לא הסכים להתגייס אליה ואמר שהוא רוצה להיות בחוד החנית. כזה הוא היה: דובק במטרות, בשבת ובתורה. הוא היה ילד זהב, איבדנו את הלב של הבית".
4 צפייה בגלריה
אמיתי אבן שושן
אמיתי אבן שושן
סמל אמיתי אבן שושן ז"ל. הותיר זוג הורים ושלושה אחים
אמיתי היה האח השלישי מבין ארבעה, וכעת הם נותרו שלושה, אוראל (28) הבכור, ליאת (23) וכן האח הקטן שחגג בר מצווה לפני כחודש - שזו הייתה השבת האחרונה שבה כל המשפחה הייתה יחד.
את ההודעה על מותו קיבלו אמש שני הוריו. "אוראל מספר כי "הגיעו אליהם שלושה קצינים הביתה. אמא שאלה למי באתם כי גם אני בפעילויות לא מבוטלות בעזה ודוד שלי לוחם בגולני וסיפרו לה שזה אמיתי. אני קיבלתי הודעה מאבא שלי שתי דקות לפני שהחיילים הגיעו אלי. אני הספקתי לעשות ביקור משפחות במתקן אדם יומיים לפני שהוא נכנס לעזה. ראיתי אותו עם אשתי הבאנו לו אוכל של אמא, צחקנו ונהנו".
לדבריו, בני המשפחה לא ידעו שהוא נמצא כה עמוק בתוך עזה: "איך שולחים חיילים שעוד לא סיימו הכשרה להילחם בעזה? חירטטו שהם רק על הגדר ולא עושים כלום. אמרו שהוא לא יותר מדי בפנים".