לוחמי צה"ל ירו הבוקר (ראשון) למוות בפלסטיני שהתקרב לעברם עם סכין ליד סילוואד שבבנימין. אין נפגעים בקרב החיילים. לפי תחקור ראשוני של צה"ל, הפלסטיני ניסה לחטוף נשק מאחד הלוחמים לפני שנורה על ידי הכוח מחטיבת כפיר. בתיעוד שבפתח הכתבה ניתן לראות את המאבק על הנשק והירי.
הפלסטיני שנורה למוות הוא אחמד חסן עבד אלגליל כחאלה, תושב הכפר רמון שצפונית לרמאללה, בן 45. על פי דובר צה"ל, הכוח זיהה רכב חשוד סמוך לכפר סילוואד. החשודים ברכב סירבו לעצור לבידוק כנדרש, והכוח הגיב באמצעי לפיזור הפגנות. הלוחמים ניסו לעכב את כחאלה, אחד החשודים ברכב, הוא התנגד, ובמקום התפתח עימות אלים, שבמהלכו ניסה לחטוף את הנשק של אחד מהלוחמים שהיו בנקודה. הכוח הגיב בירי לעברו. לאחר האירוע נמצאה גם סכין יפנית ברכבו, ועלה החשד שהוא ניסה לגשת אליה, אך זה עדיין בתחקור.
לאחר שנורה הוא פונה לבית החולים, ומשרד הבריאות הפלסטיני הודיע בהמשך כי מותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

1 צפייה בגלריה
אחמד חסן עבד אלגליל כחאלה
אחמד חסן עבד אלגליל כחאלה
אחמד חסן עבד אלגליל כחאלה
אחותו של כחאלה אמרה כי אחיה הלך לעבודה, "כמו בכל יום רגיל", וכי בנו הקטן היה לידו ואף נפצע מהירי. אשתו טענה כי בעלה היה עובד כל פעם במקום אחר, וכי לא ידעה על סכין שהוא החזיק. "היו לו כלים לעבודה. לא מכירה סכין שהייתה לו, שטוענים שאיתה הוא תקף. הוא נהרג סתם. מקווה שיוגדר שהיד", אמרה.
ביום רביעי האחרון אלישיב נחום בן ה-29 נפצע באורח בינוני מדקירות בחווה שבה הוא מתגורר, סמוך ליישוב שמעה שבהר חברון. המחבל נורה ונהרג. נחום פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. אשתו וילדיו עזבו את החווה כמה דקות לפני הפיגוע. המחבל דקר את נחום מאחור בצווארו ובראשו, ואזרח אחר שהיה בקרבת מקום ביצע ירי לעבר המחבל ונטרל אותו. זמן קצר לאחר מכן כאמור נקבע מותו של המחבל.
פרמדיק מד"א אלישיב אמתי סיפר על הפיגוע בהר חברון בשבוע שעבר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע ישוב כשהוא בהכרה מלאה, וסבל מפציעות מדממות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. המחבל נוטרל".