1 צפייה בגלריה
נאומים במליאת הכנסת
נאומים במליאת הכנסת
לפיד ונתניהו. נאבקים על אופי המאבק ביניהם
(צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת)
שלושה שבועות ליום הבוחר ומערכת הבחירות עדיין מנומנמת. בצד של ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסים לעורר בכוח קרב "ראש בראש" שלו מול יאיר לפיד ואילו מנגד בסביבת יו"ר יש עתיד עושים מאמץ לא להיגרר לקרב שכזה.
"מישהו ראה את יאיר לפיד?", שאל נתניהו בציניות בסרטון תעמולה שפרסם הליכוד היום (ג'). "לפיד מתחבא הוא מסתתר כי הוא לא רוצה שתדעו שהשאלה היחידה בבחירות האלה היא מי יהיה ראש הממשלה הבא: נתניהו, או לפיד. אם תצביעו למפלגות אחרות - לפיד יהיה ראש ממשלה".

לפיד מצדו תקף את נתניהו בכנס של התנועה לאיכות השלטון. "מה קרה לאיכות השלטון ביום שבו ראש הממשלה עמד על במה ואמר שתופרים לו תיקים? שלטון החוק נמצא תחת התקפה עבריינית. ליאת בן ארי ומנדלבליט מסתובבים עם שומרי ראש. הפרקליטות תחת התקפה, עובדי מדינה מסורים מותקפים".
"אני מתחייב שנעביר קודם כל את חוק הקלון", המשיך לפיד, "ראש ממשלה או שר בישראל לא יוכל לכהן תחת כתב אישום. לא יהיה בישראל "חוק צרפתי" ולא יהיו חוקי חסינות. אתם צריכים להפסיק לפחד ולהבדיל בין השקר לאמת. אין דבר כזה כנופיית צלאח א-דין, מנדלבליט לא תפר תיקים. אין דיפ ססייט כמו שמפמפם נתניהו".

רוב חומרי ההסברה של המפלגות השונות עדיין לא שוחררו ובהתאם גם הקמפיינים נמצאים בשלבי ביניים בלבד. הערב אמור היה להתקיים כנס פעילים ראשון של נתניהו אולם זה בוטל בנימוק הרשמי שהוא התנגש עם ישיבת קבינט קורונה. בליכוד היו מעוניין לקיימו שלא בצורה וירטואלית אך היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הכריע שניתן להוציאו אל הפועל רק בזום.
גורמים פוליטיים אומרים שההחלטה על ביטול הכנס קשורה גם לביקורת הקשה שנשמעה סביב העובדה שנתניהו מקיים כנסים פוליטיים שעה שלא כל בעלי העסקים חזרו לפעול.