במשך שלושה ימים הצביעו תושבי המועצה האזורית גליל תחתון על שמות חלופיים - ומאמש (חמישי) שמה הנבחר של המועצה הוא "שער הגליל", אף כי ההצבעה עדיין טעונה אישור של ועדת השמות הממשלתית.
המועצה הסבירה כי היא פועלת למיתוג המועצה בקרב הציבור הכללי והתושבים, וכי שינוי שמה היה מבין הפעולות המתבקשות. מחקר חיצוני הצביע על כך שבעוד השם "גליל" הוא מותג חזק, הביטוי "תחתון" פחות מוצלח, מה גם שבמועצה טענו כי רק 15% מהגליל התחתון נמצא בשטחה, מה שיצר בלבול.
1 צפייה בגלריה
פרויקט יום העצמאות- 20 הצילומים הטובים בישראל בקעת בית נטופה
פרויקט יום העצמאות- 20 הצילומים הטובים בישראל בקעת בית נטופה
ראש המועצה: "בחרנו שם שצפוי לייחד, לרענן ולדייק". בקעת בית נטופה, בקרוב בשער הגליל
(צילום: ישראל ברדוגו)
"תפקידו של המינוח 'תחתון' בשפה העברית הוא להגדיר עצם/שם עצם הנמצא מתחת או נמוך יותר מעצם/שם עצם אחר", אמרו במועצה. "משמעות בסיסית זו מפעילה במוח האדם באופן אוטומטי ולעיתים בלתי מודע ייחוס נחיתות לכל דבר המוגדר תחתון. כחלק מתהליך המיתוג בחנו באופן ממוקד גם את נושא התודעה ביחס לשם שלנו ואכן הממצאים הולמים מסקנה זו".
עוד ציינו כי גם הפשיעה בצפון השפיעה על ההחלטה, ומסרו כי "בנוסף סובלת תדמיתה של המועצה גם ממגוון פרסומים אשר אינם כלל מתרחשים בשטחה אך משויכים אליה באופן אוטומטי לאור שמו של חבל הארץ, כגון אירוע פשיעה שונים".
3,701 תושבים מתוך 9,121 בעלי זכות הבחירה (40.58%) בגילאי 16 ומעלה מימשו את זכותם הדמוקרטית, ולבסוף מבין ארבעת השמות שהוצגו שער הגליל זכה לרוב הקולות: 1,390 תושבים שתמכו בשם החדש. השם שדות הגליל סיים במקום השני עם 1,064 קולות, מבוא הגליל עם 689 וארץ הגליל עם 557.
ראש המועצה ניצן פלג אמר כי מדובר בלא פחות מיום חג. "כחלק מתהליך אסטרטגי רחב היקף שאנו מקיימים בחרנו שם חדש למועצה אשר צפוי לייחד, לרענן ולדייק אותנו מוניציפלית, קהילתית ומיתוגית", אמר. "נושא מיתוגה מחדש של המועצה מלווה אותי באופן עקבי עוד מקמפיין הבחירות שלי בשנת 2018 ואני גאה ונרגש לפדות הבטחה משמעותית זו".
לפני שנתיים עברה רשות נוספת בגליל התחתון, נצרת עילית, תהליך דומה בו שינתה את שמה לנוף הגליל. בעיר לא אהבו את הזיהוי עם העיר הערבית נצרת, למרות שהשם שגור בפיהם של מיליארדי נוצרים בעולם כולו.
פורסם לראשונה: 21:57, 01.07.21