אחרי שפורסם כי מפלגת יש עתיד תקיים לראשונה בחירות דמוקרטיות להנהגת המפלגה, השרה קארין אלהרר אמרה הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן ynet כי היא מקווה שיהיו מתמודדים נגד יאיר לפיד על תפקיד היושב-ראש. בתשובה לשאלה אם היא מתכוונת להתמודד מול יאיר לפיד ענתה, "אני באופן אישי לא, אבל יהיו כאלה מהמפלגה".
מלבדה, גם השרה מירב כהן לא מתכוונת לרוץ מול לפיד. "כרגע אני אוותר על תפקיד היו"ר, יש לנו הרבה עבודה במשרד לשוויון חברתי", אמרה לפני ישיבת הממשלה. גם שר התיירות יואל רזבוזוב לא רמז שיתמודד. "בינתיים יש לנו אחלה מנהיג", אמר.

3 צפייה בגלריה
השרים רזבוזוב, כהן ואלהרר. מוותרים בנימוס על ההצעה להתמודד מול לפיד
השרים רזבוזוב, כהן ואלהרר. מוותרים בנימוס על ההצעה להתמודד מול לפיד
השרים רזבוזוב, כהן ואלהרר. מוותרים בנימוס על ההצעה להתמודד מול לפיד
(צילום: קובי קואנקס, משה מזרחי, יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ישיבת סיעה יש עתיד
יאיר לפיד ישיבת סיעה יש עתיד
"יגיע יום שמועמד אחר יתאים". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד
(צילום: יואב דודקוביץ')
אלהרר נשאלה אם היא סבורה שיהיה מי שיתמודד מול לפיד, וענתה: "אני מאוד מקווה. אמרנו בעבר שיהיו פריימריז ביש עתיד, גם לראשות המפלגה, והדבר הזה באמת הגיע. זה תהליך של הבשלה, אחרי 10 שנים בפוליטיקה נראה לי ראוי ונכון, ואני מקווה שיהיו מתמודדים".
את באמת חושבת שמישהו יכול להדיח את לפיד בעת הזו? "מה זה 'להדיח'? זה מינוח מוזר. זה נשמע כמו משהו שלילי. מנהלים פה הליך שיהיה דמוקרטי, מי שינצח יעמוד בראש המפלגה".
כשאת אומרת שאת מקווה שיהיו מתמודדים, זה לא כי את רוצה שיחליפו את לפיד. "אני חושבת באופן אישי שלפיד הוא המנהיג של יש עתיד. יכול להיות שיגיע היום, ושאולי הוא לא כל כך רחוק, שיהיה מועמד אחר שיתאים יותר לחברי המפלגה. יהיו אלף חברי ועידה, שהם הלב הפועם של מפלגת יש עתיד, הפעילים שלנו שהם עמוד השדרה שמלווים אותנו הרבה זמן. בעיניי זה נכון שיהיה הליך כזה. מה עם תוצאותיו, את זה נצטרך לגלות".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט וקארין אלהרר בפגישה עם ביל גייטס בוועידת האקלים
נפתלי בנט וקארין אלהרר בפגישה עם ביל גייטס בוועידת האקלים
"ישראל מובילה בחדשנות". אלהרר עם רה"מ בנט וביל גייטס בוועידת האקלים
(צילום: חיים צח, לע"מ)
אלהרר התייחסה גם להצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה שתעלה היום לדיון בוועדת השרים לחקיקה ואמרה כי היא בטוחה שתאושר לבסוף הן בממשלה והן בכנסת. בעניין הצעת החוק למנוע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה אמרה: "אני מאוד מקווה שגם הוא יאושר. זה יעלה לוועדת שרים כנראה מתישהו, ונדון בו. מפלגת יש עתיד בכל מקרה בוודאי מאמינה בו".
שרת האנרגיה גם התייחסה להסכם האקלים החדש שהושג בוועידה בגלזגו והצטרפה לביקורת על כך שהוא לא כולל צעדים משמעותיים דיה כדי לבלום את התחממות כדור הארץ. "כשיש עדיין מדינות שמסרבות להיפטר מפחם ולא מדברות על צעדים טריוויאליים כמו איסור על כריתת יערות, אז אפשר לומר שזה לא צלח, לא הצלחה משמעותית", אמרה אלהרר.
עם זאת היא התגאתה בשאיפות של ישראל להוביל מיזמי חדשנות לטיפול במשבר האקלים. "אני חושבת שהדבר שמשותף לכל מדינות העולם, גם אלה שהחליטו על אפס פליטות, אומר שאנחנו יודעים מה יקרה עד 2030. לא יודעים מה יקרה מ-2030 והלאה. זה אומר שהדבר המשמעותי ביותר הוא עניין החדשנות. בנושא הזה של חדשנות ישראל מובילה, ואנחנו רוצים לשמור על ההובלה הזו ולקחת אותה קדימה לא רק בארץ, אלא לייצא אותה לעולם כולו. בעניין הזה ראש הממשלה מגויס, ממשלת ישראל מגויסת. אנחנו רוצים להיות המובילים וגם נהיה כאלה".
לגבי פרשת מעצרם של זוג התיירים הישראלים נטלי ומורדי אוקנין אמרה אלהרר כי "נעשים כל המאמצים בדרגים הגבוהים ביותר. שר החוץ עוסק בזה מהרגע שזה התגלה". היא הוסיפה: "אני בטוחה שהכול יבוא על מקומו בשלום. אני מאוד מקווה שנשמע בשורות טובות בקרוב".