2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ישיבת סיעה יש עתיד
יאיר לפיד ישיבת סיעה יש עתיד
יאיר לפיד
(צילום: יואב דודקוביץ')
מפלגת יש עתיד צפויה לפרסם מחר (ראשון) את התקנון החדש של המפלגה, ולראשונה מאז הקמתה ב-2012, תוקם ועידה מפלגתית של כ-1,000 חברים שיבחרו את יו"ר הרשימה לכנסת בחודש ינואר הקרוב. במפלגה יאפשרו לחברי המפלגה להודיע על התמודדות לתפקיד היו"ר עד 21 בדצמבר, וב-4 בינואר תתכנס הוועידה בפעם הראשונה.
על אף שסביר להניח שיאיר לפיד, שיהיה מועמד באופן אוטומטי, ייבחר לתפקיד גם הפעם מאחר שרוב חברי הוועידה יהיו מזוהים איתו ועם המנגנון הקיים, לראשונה המפלגה משנה את שיטת הבחירה בתוכה. בתקנון החדש נכתב כי מי שיוכלו להיות חלק מהוועידה הם מי שמזדהים ופועלים למען מטרות המפלגה ומדיניותה ושילמו את דמי החבר במועד בהתאם לתקנון. עוד בתנאי הסף: אי-הרשעה בפסק דין בעבירה שיש עימה קלון.
2 צפייה בגלריה
הצגת רשימת יש עתיד בחירות 2019 יאיר לפיד
הצגת רשימת יש עתיד בחירות 2019 יאיר לפיד
גם הרשימה הבאה לא תיבחר באופן דמוקרטי
(צילום: מוטי קמחי)
עם זאת, חברי הרשימה לכנסת לא ייבחרו באופן דמוקרטי על-ידי חברי המפלגה, אלא על ידי גוף שיורכב מח"כ מכהן או ח"כ לשעבר מטעם המפלגה, מנכ"ך המפלגה ושני וחברי הנהלה נוספים. ליו"ר המפלגה תהיה שמורה הזכות לשבץ ברשימה מועמדים שלא נבחרו על-ידי אותה ועדה מיוחדת, אך מספר השריונים לא יעלה על שני חברים על כל עשירייה, כלומר שישה מקומות עד המקום ה-30. בנוסף, יו"ר המפלגה יוכל לשריין מועמדים שאינם חברי מפלגה.
לפני כמעט שנה אירע הקרע הגדול בין שני בני הברית יאיר לפיד ועפר שלח, לאחר שהאחרון דרש לקיים פריימריז למפלגה. לפיד הבהיר כבר אז שבכוונתו לקיים פריימריז במקום ובזמן שיחליט - וללא אולטימטום. היחסים בין השניים הפכו עכורים על רקע האירוע ולבסוף פרש שלח מהמפלגה והכריז על התמודדות עצמאית.