2 צפייה בגלריה
משפחת יעקב חוגגת ברית לבנם רפאל, שנה לאחר שאיבדו את בנם פלג
משפחת יעקב חוגגת ברית לבנם רפאל, שנה לאחר שאיבדו את בנם פלג
לצד התמונה של פלג: משפחת יעקב בחגיגת הברית לרפאל
(באדיבות המשפחה)
פלג יעקב, בן שנה וחצי, נהרג ביוני בשנה שעברה בנסיבות טרגיות כשנפל ממתקן ג'ימבורי במעון יום ללא רישיון של משרד החינוך בבאר שבע. ביום שלישי חגגה משפחת יעקב ברית מילה לבן רפאל, המוזמנים לאירוע חזו בתמונתו של פלג שהוצבה בכניסה לאולם. "כל האורחים יודעים על מה שקרה, זה היה אירוע מרגש מאוד", סיפרו ההורים שירן ונאור.
את הבשורה על ההיריון עם רפאל קיבלה האם בתאריך יום ההולדת של פלג. "רצינו מאוד ילד, הרגשתי בשלה לזה, אבל חשבתי שזה ייצא שלילי", סיפרה שירן. כיום פועלים ההורים להעלות את המודעות לנושא הרשלנות בגני הילדים. הגננת והסייעת נעצרו לאחר האסון בחשד לגרימת מוות ברשלנות, אולם פרקליטות מחוז דרום טרם קיבלה החלטה אם להעמיד אותן לדין.
פלג הובהל לבית החולים סורוקה בעיר ללא רוח חיים. את הטלפון שריסק את חייהם קיבלו ההורים מבית החולים. לפי החשד, הפעוט הושאר לבד בחדר הג'ימבורי לזמן לא ידוע, ונמצא כשראשו לכוד בתוך גליל ורגליו מבצבצות מלמעלה.
2 צפייה בגלריה
 פלג יעקב ז"ל הפעוט שנהרג במעון בבאר שבע
 פלג יעקב ז"ל הפעוט שנהרג במעון בבאר שבע
פלג יעקב
(באדיבות המשפחה)
לאחר הטרגדיה גילו ההורים כי למעון לא היה כאמור רישיון הפעלה ממשרד החינוך, שמסדיר דרישות ותנאים להפעלה. בין היתר נקבע כי הפעוטות יהיו בהשגחה מתמדת בכל שעות פעילות המעון, לרבות בזמן שינה. בנוסף, בעלי המעון מחויבים להציג לפיקוח בדיקה באמצעות עורך מבדק בטיחות מורשה, שמעידה על תקינות המתקנים.
הוריו של פלג קוראים לכל הורה לפעוטות לדרוש מהמעון להציג רישיון הפעלה. "זה היה שוק", סיפרו ההורים, שבנם הבכור רום (4) הוא ילד עם צרכים מיוחדים. "תמיד אמרתי שפלג הוא התיקון שלנו", סיפרה שירן. "הוא היה ילד מושלם וחכם, כל מה שאימא יכולה לבקש ומעבר. כשהתקשרו אלינו מבית החולים, לא אמרו לנו מה קרה. לקח לנו זמן להבין. כל הדרך חשבנו שהוא פשוט נפל ופתח את הסנטר".

"פלג נולד אח במקצוע שלו"

לרום ולפלג היה קשר מיוחד מאוד, והם נהגו לעשות הכול ביחד. לדברי האב נאור, "רום לא היה מוכן לעשות דבר בלי שפלג יהיה איתו". שירן מוסיפה: "הוא נולד אח במקצוע שלו. הוא היה דואג לרום, לכלבה, לילדים סביבו".
האם הוסיפה: "בהתחלה לא רציתי עוד ילד. זה הדבר הראשון שכל הסביבה אומרים לך, 'הלך לך ילד - תביאי עוד ילד'. זה התחיל בשבעה. חשבתי לעצמי, איך הם יכולים לומר דבר כזה? שום דבר לא יחזיר את פלג. אמרתי שאם קרה לילד הראשון ככה ולילד השני ככה, למה שאביא עוד ילדים. לקח לי זמן להתבשל עם זה, ויום אחד פשוט בא לי. חשבתי שאני חייבת להביא עוד פלג. היה לי סיכון גבוה להפלה, וכל הזמן התפללתי לפלג, לא לאלוהים, ואמרתי לו שישמור על אח שלו".