"הוא טען שיש לו פצצות, אבל כל מה שהיה לו זה קפצונים, ההם שעושים רק רעש" - כך כתבה אמש (יום א') בטוויטר אולה קרבצ'נקו (א"ק), שהתייחסה לעדותה במשפט החוזר של רומן זדורוב - שמואשם ברצח תאיר ראדה - שהסתיימה אתמול.
קרבצ'נקו התכוונה בדבריה לעו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדורוב, שטוען כי היא זו שרצחה את ראדה בת ה-13 באותו יום ב-6 בדצמבר 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין - על אף שהתיק נגדה נסגר מחוסר אשמה. הלוי מסתמך על דברים שאמר בן זוגה לשעבר, אדיר חבני (א"ח), בסדרה "צל של אמת" - שאת יוצריה קרבצ'נקו תבעה במיליונים - כמו גם על דברים שאמרה לכאורה לחברותיה בזמן שהייתה מאושפזת במוסד פסיכיאטרי.
3 צפייה בגלריה
אולה קרבצנ'קו
אולה קרבצנ'קו
"שמחה שהפרק הזה מאחוריי". אולה קרבצנ'קו
(צילום: שמיר אלבז)
3 צפייה בגלריה
עו"ד ירום הלוי
עו"ד ירום הלוי
"הפצצות שלו הפכו לקפצונים". עו"ד ירום הלוי
(צילום: שמיר אלבז)
קרבצ'נקו שימשה כעדת תביעה במשפט, ועדותה נשמעה בדלתיים סגורות, על פי דרישת עורכי דינה ובהמלצת גורמי בריאות הנפש. גם הפרוטוקולים של הדיונים יישארו ככל הנראה חסויים. העדות נשמעה במשך ארבעה דיונים, ואחר הצהריים, עם סיום העדות, יצאה קרבצ'נקו מהאולם מלווה בעורכי דינה ומאובטחת על ידי אנשי משמר בית המשפט.
קרבצ'נקו סירבה לענות לשאלות הכתבים, אך כמה שעות לאחר מכן כתבה בטוויטר על תחושותיה. "העדות נגמרה, עניתי כמיטב יכולתי, שמחה שהפרק הזה מאחוריי וכל חיי עוד לפניי", כתבה. "כל החבר'ה ליוו אותי באהבה ובדאגה, הייתי עטופה יותר ממה שסבתא מסוגלת לעטוף. תודה".
בהמשך, כאמור, היא טענה בתגובות לציוץ שלה כי "הפצצות" שהבטיח עורך דינו של זדורוב "הפכו לקפצונים". קרבצ'נקו מנהלת תביעה אזרחית נגד עו"ד הלוי בטענה שהוא מוציא את דיבתה כשהוא ממשיך לטעון בפומבי שהיא רוצחת. המשטרה סגרה את תיק החקירה נגדה, וגם פרקליט המדינה עמית איסמן הבהיר - בעת שהחליט על משפטו החוזר של זדורוב - שאין נגדה כל חשד.
קרבצ'נקו נחשפה לראשונה בשמה ב"ידיעות אחרונות", אז סיפרה על הנזקים שנגרמו לה בעקבות "צל של אמת" ועל מחלת הנפש שאיתה היא מתמודדת. בספטמבר, כשנודע לקרבצ'נקו שהיא תזומן להעיד, אמרה כי "אלה חדשות נהדרות, אני רוצה לעשות זאת ולהעיד על העלילה ועל העוול שנגרם לי. הגיע הזמן". היא אמרה אז כי היא "לא שמחה מזה, לא מפחדת ומוכנה נפשית". היא תהתה גם מדוע אדיר חבני, בן זוגה לשעבר שטען שהיא הרוצחת של ראדה ולטענתה התעלל בה - לא בכלא.
משפטו החוזר של זדורוב עומד בפני סיום חלקו הראשון - פרשת התביעה. בשבוע הבא צפויה להתקיים עוד ישיבה, אולי שתיים, ולאחר מכן תכריז הפרקליטות "אלה עדיי". עם זאת, אתמול הבהירו השופטים כי אם תגיע בהמשך "ראיית זהב", מתוך הבדיקות החוזרות שעורכות המעבדות לעקבות ולכלי העבודה של זדורוב - היא תתקבל אפילו בשלב הסיכומים.
בראשית מרץ תתחיל פרשת ההגנה, כשהעד הראשון יהיה זדורוב עצמו. לעדות הראשית נקבעו שתי ישיבות, ובהמשך תיערך החקירה הנגדית על ידי התביעה. במהלך מרץ-אפריל צפויים להיערך קרוב ל-30 דיונים, וסנגורו של זדורוב הודיע כי הוא מתכוון לזמן כ-60 עדים מטעמו. השופטים הבהירו בעבר כי הם מעוניינים להגיע לשלב הסיכומים ביוני 2022, לפני פגרת בתי המשפט.
פורסם לראשונה: 22:20, 30.01.22