1 צפייה בגלריה
ירום הלוי, אולה קרבצ'נקו
ירום הלוי, אולה קרבצ'נקו
לא חוזר בו מדבריו. עו"ד הלוי ואולה קרבצ'נקו
(צילום: עידו ארז)
אולה קרבצ'נקו, ששמה נקשר בפרשת רצח הילדה תאיר ראדה, מאיימת לתבוע את עורך דינו של רומן זדורוב ירום הלוי, לאחר שקבע כי היא הרוצחת. עו"ד הלוי אמר את הדברים לא רק בבית המשפט - שם הדברים מקבלים הגנה אוטומטית בשל ההליך - אלא גם בראיונות שקיים. עו"ד הלוי אמר בתגובה כי הוא עומד מאחורי הדברים ואינו חוזר בו.
במכתב שאותו שלח פרקליטה של קרבצ'נקו, עו"ד אמיר טיטונוביץ', הוא מצטט חלק הדברים שאמר עו"ד הלוי על מרשתו בראיונות, וקובע כי המעשים בוצעו בחוסר תום לב. הוא הוסיף: "התכוונת להביא לכך שמרשתנו תיכלא ותישאר מאחורי סורג ובריח למשך שארית חייה, 'כוונה לפגוע' לעילא ולעילא. בפרסומים הרבים והזדוניים שנעשו על ידך, הסבת למרשתנו נזקים כבדים וחמורים עד אין קץ, נזקים מסוגים שונים ומשונים, לרבות כאלה שאינם ניתנים עוד לתיקון".

עורך הדין הציע לעו"ד הלוי – לפני הגשת תביעה - לכנס מסיבת עיתונאים ולחזור בו מהדברים בנוסח מפורט שבו הוא לוקח אחריות ואומר: "גרמתי עוול ונזק כבד מנשוא". כמו כן, דורש עו"ד טיטונוביץ' פיצוי בסך 750 אלף שקל לקרבצ'נקו. אם עו"ד הלוי לא יעשה כן ב-10 הימים הקרובים - תגיש קרבצ'נקו תביעת לשון הרע נגדו.
עו"ד הלוי, כפי שצוין, עומד מאחורי דבריו. "אמת דיברתי, ואמשיך איתה", אמר. "לו התקשורת לא הייתה משתפת פעולה עם הפרקליטות, ומסתירה מהציבור את עשרות הראיות נגד א.ק, אף עו"ד לא היה מעז לשלוח לי את המכתב שקיבלתי".
שמה של קרבצ'נקו הועלה לראשונה בסדרה "צל של אמת" ששודרה ב-2016, תחת ראשי התיבות א"ק. ב-2012 פנה למשטרה בן זוגה לשעבר, א"ח, וטען כי קרבצ'נקו התוודתה בפניו שהיא הרוצחת של תאיר ראדה, ולטענתו אף הציגה בפניו ראיות לכך. קרבצ'נקו הכחישה את מעורבותה ברצח וטענה כי א"ח נהג להכות אותה ולהתעלל בה וניסה להפליל אותה ברצח כדי לנקום בה וכחלק ממסכת ההתעללות בה.
הדברים מגיעים כשברקע החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת מהשבוע שעבר לשחרר את רומן זדורוב מהכלא ולהעבירו למעצר בית באיזוק אלקטרוני, עד לסיום המשפט החוזר נגדו בגין רצח תאיר ראדה. ייערך דיון נוסף שעד לקיומו תודיע המדינה אם בכוונתה לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.
בית המשפט הציב שורת תנאים לשחרורו של זדורוב: חוות דעת של מינהלת האיזוק האלקטרוני, פיקוח 24 שעות ביממה, כל יציאה תדרוש אישור בית המשפט ותיעשה בליווי מפקח. הוא יידרש להפקיד 150 אלף שקל ועוד 200 אלף שקל ערבות עצמית. כמו כן יוצמדו לו מפקחים, וכל אחד מהם יחתום על ערבות של 150 אלף שקל. לאחר הקראת ההחלטה אולגה זדורוב, רעייתו של רומן זדורוב, חשה ברע ופונתה מבית המשפט.