1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו נפתלי בנט
בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו נפתלי בנט
כנס פוליטי ראשון ולחצים על השותפים. סמוטריץ', נתניהו ובנט
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן, קובי קואנקס)
על רקע הפלונטר הפוליטי המתמשך ובמטרה לגייס לצדו את השטח בליכוד, ביום שני הקרוב יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו כנס פוליטי ראשון מאז הבחירות בבנייני האומה בירושלים.
כנסים פוליטיים בדרך כלל נערכים לפני הבחירות, אולם כעת החליט נתניהו לכנס את הפעילים תחת הכותרת - 'אירוע סיום קמפיין'. זאת, בשעה שהמנדט בידיו של נתניהו ועל רקע הניסיונות הנמשכים להרכיב ממשלה. 23 ימים נותרו לנתניהו, עד סיום המנדט שניתן לו על ידי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.
בימים האחרונים הועלו ניסיונות לפשרה, שלפיהם נתניהו יפנה את מקומו לבכיר אחר בליכוד - או יאפשר רוטציה שהראשון בה יהיה יו"ר ימינה נפתלי בנט. בסביבת נתניהו דוחים את כל האפשרויות הללו, ובין היתר כדי למנוע תסיסה ולאחד את השורות החל נתניהו להדק את השטח בכנסים ובשיחות שהוא מקיים עם גורמים מרכזיים בליכוד.
ביום חמישי האחרון נפגש נתניהו עם בנט במעון ראש הממשלה בניסיון לבחון איזו ממשלה ניתן להקים. המסר המרכזי של בנט לנתניהו היה שהוא מוכן ללכת איתו, אם לנתניהו תהיה ממשלה. ההערכה היא שאם נתניהו לא יצליח בכך, בנט בכל מקרה לא יאפשר מערכת בחירות חמישית.
השבוע צפויות להימשך השיחות בין כל הגורמים בגוש נתניהו, כולל בנט. בליכוד צפויים להמשיך להפעיל לחץ כבד על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', על מנת שזה יסיר את התנגדותו לממשלה שנתמכת על רע"מ - ובמקביל על בנט ואנשי ימינה כדי שאלו לא יחזרו לאף ממשלה שאינה כוללת את הליכוד.
הלחץ הזה כבר החל. בעלוני השבת של הציונות הדתית פורסמו בסוף השבוע מודעות הפונות למספר 2 של בנט, ח"כ איילת שקד, והיום צפויות התארגנויות מחוץ לביתו של בנט בניסיון לשכנע אותו לא להצטרף ל"ממשלת שינוי".