1 צפייה בגלריה
אברהם לגסה, החשוד באונס בראש העין שנתפס לאחר 10 שנים
אברהם לגסה, החשוד באונס בראש העין שנתפס לאחר 10 שנים
"בעיית שתיית אלכוהול". אברהם לגסה
(צילום: יריב כץ)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד אברהם לגסה, בן 29 מראש העין, בגין ניסיון אונס של עוברת אורח שחזרה מבילוי, תוך שימוש בכוח ובאלימות כלפיה. לגסה נעצר 10 שנים אחרי המעשה, בעקבות דגימת DNA שנלקחה מאחיו, שנעצר בגין מעורבות באירוע אלימות.
מכתב האישום שהגיש עורך הדין נתנאל בוג'ו עולה כי בינואר 2012, בשעות הבוקר המוקדמות, א.א (ילידת 1980) הלכה לבד בראש העין כשחזרה מבילוי. לגסה, שהיה בקרבת מקום, התקרב אליה ונגע בישבנה. הוא התנצל והיא המשיכה בדרכה, אך כשעברה בפארק בעיר הוא התנפל עליה מאחור וחנק אותה תוך שהוא מאיים: "אני חם מאוד ורוצה לאנוס אותך".
א.א נאבק בלגסה לפי כתב האישום, והחלה לצעוק, אך הוא לא הפסיק, חנק אותה ונשך את לחייה תוך שהוא מאיים שירצח אותם אם תמשיך לצעוק. לפי כתב האישום, לגסה ניסה להשכיב את א.א בכוח על ספסל, בזמן שאחז בגרונה, וניסה לתקוף אותה מינית - אך היא נאבקה בו ומנעה ממנו זאת. למרות זאת, לגסה שפשף את איבר מינו בסמוך אליה, ואז נמלט.
בבקשת המעצר עד לתום ההליכים ציין עו"ד בוג'ו כי "לגסה ניסה לאנוס את המתלוננת תוך שימוש בכוח ובאלימות. הוא ביצע את זממו באישון לילה, כלפי מתלוננת שאינה מוכרת לו כלל, ולא חדל ממעשיו חרף העובדה שהיא נאבקה בו לאורך כל האירוע". לדברי עורך הדין, "מדובר באירוע חריג בחומרתו, שמשלב עבירת מין ואלימות כלפי קורבן אקראי, שנעשה על רקע 'בעיית' שתיית אלכוהול לדבריו של לגסה. ההתנהגות מלמדת על היעדר יכולת לווסת דחפים מיניים". כתב האישום מייחס ללגסה ניסיון אינוס בנסיבות מחמירות.