זה קרה במסיבת טבע. בדרום הארץ. בחופשה מהצבא. על פי החשד לאחר צריכת סמים. לפני שלוש שנים החיילת בת ה-19 טוהר דוד התמוטטה ומתה במסיבת טבע באזור להבים, לאחר שהושארה מחוסרת הכרה ברכב במשך שעות. שלשום (יום שישי) אריאל צפריר, חייל בן 19 מברקן, התמוטט ומת במסיבת טבע ליד שמורת פורה, לאחר שחש ברע והושאר ברכב. איש מהסובבים אותו לא פינה אותו מהמקום במשך שעות.
ענת צפריר, אמו של אריאל, סיפרה עליו אמש: "הוא ילד מקסים, ילד חכם, יפה תואר, ילד עם ערכים. אנשים באים ומספרים לי דברים שהוא עשה בשביל הילדים שלהם. הוא לא עישן, ידע בדיוק מה הוא רוצה ובגלל זה מה שקרה במסיבה הזאת זה חמור מאוד. אני יודעת שעד 11 בבוקר אריאל היה בסדר גמור. מה שאני לא מבינה זה מה קרה בשעתיים אחר כך".

4 צפייה בגלריה
אריאל יואב צפריר, טוהר דוד
אריאל יואב צפריר, טוהר דוד
אריאל צפריר וטוהר דוד
"אני פונה למשטרה, אני פונה להורים ואני פונה לחבר'ה הצעירים - בבקשה שימו לב, אל תלכו למסיבות האלה. אל תתנו לילדים שלכם ללכת למסיבות האלה. תיקחו אחריות", קראה האם. "היו כל כך הרבה טעויות שקרו שם, הרי אם המשטרה הייתה מגיעה בזמן, אומרים שזה לא היה קורה. אני כבר לא יודעת מה נכון ומה לא נכון, אני רק יודעת שאריאלי שלי כבר לא חי".
אמה של טוהר, ויויאן דוד, אמרה כי "מאז מה שקרה לטוהר אני מקדישה את החיים שלי לכך שדברים כאלה לא יקרו. אני מעבירה הרצאות כדי שזה לא יקרה לילד אחר. אני מרגישה שאף אחד לא עושה מספיק. יש אדישות בחברה. אנחנו רואים שדפוסי ההתנהגות האלה חוזרים על עצמם. ראינו את זה גם באילת. אפשר היה למנוע את המצב הזה אילו רק היו מתקשרים".
"אני לא יודעת מה קרה עם הילד הזה, אבל למה הם צריכים למות?", הוסיפה. איפה נשמע הדבר הזה להשאיר ילדה בתוך אוטו. המשפט של הילדה שלי עדיין לא הסתיים והנאשמים בתיק מסתובבים ברחוב, ואולי מארגנים מסיבות. צריך להפסיק את זה".
4 צפייה בגלריה
כרוניקה של מחדלים במסיבת הטבע
כרוניקה של מחדלים במסיבת הטבע
כרוניקה של מחדלים במסיבת הטבע
(צילום: הרצל יוסף )
4 צפייה בגלריה
העצורים
העצורים
אחד העצורים בבית המשפט
(צילום: בראל אפרים )
האב אברהם הוסיף: "אם היו רק מפנים את טוהר בזמן היו יכולים להציל אותה. ואם לקחה סמים - אז מגיע לה למות? זה בדיוק כמו הנערה מאילת. מגיע לה להיאנס אם שתתה אלכוהול? אפשר להציל אדם שסובל ממכת חום עם עירוי, אבל אף אחד לא גילה אחריות והיו שם מאות אנשים".
ההורים אמרו כי "צריך גם לשאול איפה המועצה האזורית שהמסיבה הזו התקיימה בשטחה. אם תושב בא ואומר 'שמעתי רעש', למה לא באים? למה היו צריכים לחכות שיקרה אסון? אם אתה לא שם מסכה אתה מקבל קנס. למה המשטרה מפחדת להתעמת עם העבריינים שמארגנים מסיבות טבע לא חוקיות?".
אמש הובאו לבית משפט השלום באשקלון ארבעה צעירים שארגנו את מסיבת הטבע שלשום, שבמהלכה מת צפריר. מעצרם הוארך עד יום רביעי. המשטרה - שלא הצליחה לאתר את מיקום המסיבה אף שניידות נשלחו לשם - מייחסת להם גרימת מוות ברשלנות, שיבוש הליכי חקירה וניהול עסק ללא רישיון.
4 צפייה בגלריה
מסיבת הטבע פסיכוזה
מסיבת הטבע פסיכוזה
יומה האחרון של טוהר דוד, לפני שלוש שנים
אחד העצורים טען שמיקום המסיבה היה 500 מטר מהחניון הגדול בכניסה לשמורה, על הכביש הראשי, במקום שקל לאתרו. בינתיים במשטרת המחוז הדרומי מונה קצין בודק שיחקור את השתלשלות האירוע ואת תגובת השוטרים, על רקע העובדה כי למרות הסריקות לא אותר מיקום המסיבה.
על פי החשד, במסיבה בשמורת פורה שבצפון הנגב, על גדות נחל שיקמה, היה שימוש באלכוהול ובסמים. מארגני המסיבה והחוגגים לא עזבו בבוקר את המקום, והמשיכו בחגיגות אל תוך הצהריים בשמש הקופחת. צפריר, כך נמסר, ככל הנראה סבל ממכת חום. גורמים במשטרה אמרו כי מתחקור הצעירים שעוכבו לחקירה עולה כי כבר ב-6:30 בבוקר צפריר לא חש בטוב ומצבו הלך והתדרדר, אך איש מחבריו או ממארגני המסיבה לא התקשר כדי לקבל סיוע או כדי לפנותו.
לפי נתוני מרכז החיזוי "מטאו טק", בשעה 06:30 - השעה שבה החל צפריר להרגיש ברע - הייתה הטמפרטורה באזור 30 מעלות עם 70% לחות. מדובר בעומס חום כבד. מעט לפני 09:00, מועד הדיווח הראשון למשטרה על אודות המסיבה, הטמפרטורה עלתה ל-33 מעלות עם 60% לחות. בשעה 12:30, אז התמוטט החייל, הטמפרטורה קפצה כבר ל-39 מעלות עם 40% לחות. אז כבר היה מדובר על עומס חום כבד עד קיצוני. הנתונים לקוחים מתחנת המדידה בקריית גת.
פורסם לראשונה: 23:22, 05.09.20