3 צפייה בגלריה
גרמה זארו
גרמה זארו
הנאשם גרמה זארו
פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גרמה זארו (40), תושב קריית אתא, בגין רצח אשתו אדיסי אלבה (30) לפני כחודש.
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד נג'וא סלימאן, הנאשם זארו והמנוחה היו נשואים זה לזו מזה כשנתיים, והיחסים ביניהם היו מתוחים. ב-24 במרץ, על פי האישום, גמלה בליבו של הנאשם החלטה להמית את המנוחה, והוא נטל שני סכיני מטבח, דקר אותה פעמים רבות בכל חלקי גופה - ושיסף את צווארה. זארו לא חדל ממעשיו על אף זעקותיה של אשתו, עד שראשה נשמט והיא חדלה לצעוק ולזוז.
3 צפייה בגלריה
אדיסי אלבה ז"ל
אדיסי אלבה ז"ל
אדיסי אלבה ז"ל
מכתב האישום עולה כי לאחר שזארו דקר את המנוחה הוא רחץ את ידיו, החליף את בגדיו המגואלים בדם, זרק את הטלפון הנייד של אשתו לפח, לקח כסף שהיה לו בדירה, יצא ממנה ונעל אחריו את הדלת - כשהוא מותיר את המנוחה שרועה על הרצפה ומתבוססת בדמה. לאחר מכן הוא יצא מהדירה ומהבניין, משך כסף מכספומט בקריית מוצקין, שלח הודעות קוליות לבני משפחתו באתיופיה, הלך לתחנת משטרת זבולון והסגיר את עצמו לשוטרים.
לשמע זעקות המנוחה, שכנים המתגוררים בסמיכות הזעיקו למקום כוחות משטרה ומד"א. תוך כמה דקות הגיעו לדירה אנשי מד"א, דפקו על דלת הדירה, אך הנאשם לא פתח את הדלת, ולכן הם נאלצו לרדת למרגלות הבניין והמתינו שם להגעת המשטרה. אנשי משטרה שהגיעו לדירה לאחר שהנאשם עזב את הבניין הזעיקו למקום כוחות כיבוי אש, שפרצו את דלת הכניסה. צוות מד"א שנכנס לדירה מצא את המנוחה שרועה על הרצפה ללא רוח חיים וקבע במקום את מותה.

אלבה, שעלתה לארץ מאתיופיה לפני כשנה, הותירה אחריה בן, נער בן 13, שנמצא עדיין באתיופיה. לדברי המשטרה לא היו תלונות קודמות בין בני הזוג, אך נגד החשוד התלוננה בעבר בת זוג קודמת. גם בעיריית קריית אתא ציינו כי בני הזוג לא היו מוכרים לרווחה.
יוחאי סוויסה, אחד השכנים ששמע את הצרחות מהדירה, סיפר לפני כחודש: "אני מתגורר בדיוק מעליהם. בסביבות 20:30 בערב שמעתי רעש, קולות קשים מאוד של מאבק ארוך שנמשך ונמשך, עם צרחות איומות מצד האישה. היא צרחה וזעקה את נשמתה, עד שכבר הייתה דממה". הוא סיפר כי עוד לפני שהמשטרה הגיעה למקום הגיעו לשם אנשי מד"א: "הם הקישו בדלת שלי ולאחר מכן בדלת של השכנה ממול. הסברנו שלא אנחנו הזמנו אמבולנס והם ירדו לקומה למטה, שם איש לא ענה כשהם הקישו על הדלת".

בהמשך, שחזר השכן, הוא נתקל בנאשם: "המתנתי עם האמבולנס בחוץ במשך 10 דקות, ואז הוא יצא. שאלתי אותו למה לא פתח למד"א את הדלת, והוא ענה בקור רוח 'אני חושב שכבר לא צריך אמבולנס' - והלך. הוא לא רץ, הלך כאילו לא עשה כלום, בנונשלנטיות. כאילו לא רצח. עליתי חזרה הביתה. מהסקרנות הסתכלתי וראיתי אותה מתבוססת בדם. הזירה הייתה מזעזעת". השכן, יצוין, הסביר כי בן הזוג נעל אחריו את הדלת כשיצא החוצה.
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על הארכת מעצרו של זארו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, כשסעיף האישום נגדו הוא רצח בכוונה תחילה. לטענת הפרקליטות, יש בידיה ראיות טובות להוכחת אשמתו, למשל הודאתו בתחנת המשטרה. "המשיב אישר כי הוא דקר את המנוחה, אך טען שדקר אותה באמצעות סכין אחד בלבד ולא שני סכינים שנמצאו בזירה עם כתמי דם. לטענת המשיב הוא דקר את המנוחה בעקבות ויכוח שפרץ ביניהם לפני האירוע, דקר אותה שתי דקירות בלבד באזור הבטן ודקירה בצוואר, והבחין שהראש שלה נפל", טוענת הפרקליטות.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
בני המשפחה ההמומים בוכים סמוך לדירה
(צילום: גיל נחושתן)
עוד נטען כי במהלך חקירותיו במשטרה ציין הנאשם כי לא תכנן את הרצח ושהמנוחה חנקה אותו, נשכה אותו וקיללה אותו, וכי במהלך מאבק ביניהם אף זרקה עליו בקבוק יין. "הוא טוען כי לאחר שראה אותה הולכת לכיוון המטבח כדי להביא סכין, הוא הפיל אותה, לקח סכין ודקר אותה כדי שלא תהרוג אותו", נטען.
בפרקליטות טוענים כי זארו לא נתן הסבר לשאלות רבות, בין היתר - כיצד המנוחה הייתה דקורה מספר רב של דקירות בגב, בירכיים, בשד ובצוואר, בניגוד לגרסתו? כמו כן, הוא לא הסביר מדוע היא הייתה בלי חולצה ואיך אין שברי בקבוק אם המנוחה זרקה לעברו בקבוק יין. הוא גם לא נתן הסבר להימצאות מכשיר הטלפון הנייד של המנוחה בפח הזבל בבית, או למה נעל את הדירה לאחר הרצח ויצא מהבית מבלי ליידע אנשי משטרה או מד"א. כמו כן, הוא לא הסביר למה לא פתח את הדלת לאנשי מד"א כשהגיעו כמה דקות אחרי הרצח.
הנרצחת עבדה במפעל לבגדי עבודה במפרץ חיפה, והמנהלת שלה בעבודה סיפרה עליה לפני כחודש: "היא הייתה עובדת טובה ומסורה. ביום רביעי היא אמרה שהיא לא מרגישה טוב ויצאה מהעבודה באמצע היום. מאז לא הייתה בעבודה. היום בעשר בבוקר התקשרנו אליה. היא אמרה שהיא מרגישה יותר טוב. סיפרה שביום ראשון יש לה בדיקה ואחריה היא תגיע לעבודה. אנחנו בשוק מכל המקרה הזה".