האקדמיה ללשון העברית פתחה הבוקר (יום ד') את ההצבעה לבחירת המילה העברית של השנה. זו השנה השנייה שנערכת הצבעה בנושא, וגולשי ynet מוזמנים להצביע כאן למילה האהובה עליהם. בשנה שעברה זכתה בתואר המילה "מטוש".
2 צפייה בגלריה
 מילת השנה 2021
 מילת השנה 2021
(צילום: באדיבות האקדמיה ללשון העברית)
בכל שנה מציינת האקדמיה ללשון העברית את יום השפה העברית בתאריך הולדתו של אליעזר בן יהודה, ובשנה שעברה החלה המסורת לבחור את המילה שמייצגת את השנה שחלפה.
בשבועות האחרונים התקבלו באקדמיה מאות פניות של גולשים שסיפרו על מילת השנה שלהם. בין המילים שהוצעו: בידוד, אנטיגן, וריאנט, חלופי, שיסוי, פייק ומועבט.
בסופו של דבר ההצעות צומצמו ומהיום ניתן להצביע עבור המילה האהובה עליכם מבין תשע המועמדות הסופיות: אקלים, דחף (בוסטר), חיסון, טרלול, מדליית זהב, פקקים, שגרה, תשנית (מוטציה), ושינוי.
המילה שתזכה במרב הקולות תוכרז ביום השפה העברית, שייערך ביום חמישי הבא 23 בדצמבר, כמילת השנה של 2021.

הצביעו כעת למילה האהובה עליכם

רוב המילים שהועמדו לבחירה בשנה שעברה היו בסימן מגפת הקורונה, וכך גם מילת השנה של 2020 - מטוש, והמילים במקום השני והשלישי - מסכה ובידוד.
2 צפייה בגלריה
מילת השנה שנה מילה 2020 האקדמיה ללשון העברית מטוש
מילת השנה שנה מילה 2020 האקדמיה ללשון העברית מטוש
מילת השנה של 2020
(באדיבות האקדמיה ללשון העברית)
המילה מָטוֹשׁ (וברבים: "מְטוֹשִׁים") חודשה על פי הפועל טָשׁ שמשמעו 'שפשף'. מקור הפועל בלשון חז"ל, והוא קרוב אל טִשְׁטֵשׁ. המונח מָטוֹשׁ מתועד ברשימת מונחים ברפואה שפרסם ועד הלשון בשנת תרצ"ט (1939), והוא בא כנגד המונח הלועזי אַפְּלִיקָטוֹר (applicator), ובימינו תמורת swab.
במהלך השבוע הקרוב תערוך האקדמיה ללשון העברית אירועים שונים במסגרת שבוע העברית השנתי. כל האירועים זמינים לציבור הרחב ללא תשלום ומופיעים באתר האקדמיה.