מאות בני אדם, חברים ובני משפחתו של סא"ל סלמאן חבקה (33), מג"ד 53 בעוצבת הברק (חטיבה 188) שנהרג הלילה (בין רביעי לחמישי) במהלך קרב בצפון הרצועה, התכנסו בבית העם ביישוב יאנוח-ג'ת שבגליל המערבי וחלקו כבוד ליקירם.
חבקה היה בדרכו לחלץ כוח של גולני שנפגע בקרב - ונהרג. "דיברתי איתו לפני כשבוע. הוא היה מאוד רגוע והרגיע אותנו, לא ציפינו לדבר כזה. הוא גיבור גדול, לא חשב פעמיים לפני הצלת נפשות", סיפר בן דודו זוהיר סיף.

בן דודו סיפר כי חבקה הבטיח להם שאחרי הקרבות ב-7 באוקטובר הוא כבר לא ייפגע. "ביקשתי לחזק אותו ואמרתי לו שכולנו מחכים לו בבית. גם בחייו האישיים הוא דאג לעזור לכל אחד. אנחנו עדיין לא יודעים איך הוא נהרג, ומחכים לנציגי הצבא", אמר. גם הלווייתו טרם נקבעה, ובני המשפחה ממתינים לתיאומה מול גורמים בצה"ל.
סא"ל חבקה, שמיהר ביום מתקפת הפתע של חמאס לדרום וחבר בקיבוץ בארי לכוח צנחנים, הוא הקצין הבכיר ביותר שנהרג מתחילת הכניסה הקרקעית לרצועת עזה והחלל השני שקברו בכפר מפרוץ המלחמה. הוא הותיר אחריו אישה ובן בגיל שנתיים, הורים וחמישה אחים ואחיות.
1 צפייה בגלריה
סא"ל סלמאן חבקה
סא"ל סלמאן חבקה
סא"ל סלמאן חבקה
מודי סעד, ראש המועצה המקומית, ספד לו: "הצבא איבד מטובי מפקדיו והכפר שלנו ומדינת ישראל כולה איבדו היום את אחד מטובי בניהם המובחרים. לא ציפינו שסלמאן ילך. אמרתי לו שהוא עוד יהיה קצין שריון ראשי. הוא היה מטובי בנינו. אדם צנוע ומנהיג בכל רמ"ח איבריו. כששמע ב-7 באוקטובר על הטבח הוא דהר לבארי מהצפון ועשה את מה שמצופה מאדם כמוהו, בלי לחכות להוראה או פקודה ולמרות שהוא משרת בכלל בצפון. בשבוע שעבר כמה מחבריו ארגנו תרומה וערכו לו ולחייליו סעודה מפוארת. לצערי זו הייתה סעודת הפרידה שלו".
כמה ימים לפני תחילת התמרון הקרקעי ברצועה, תועד סא"ל חבקה מול המצלמה. "אני רוצה להגיד לכולכם שגדוד 53 בתפארתו ובעוצמתו עם כל הטנקים שלו מוכן לכל אתגר", אמר המג"ד. "אנחנו מכינים את עצמנו כדי להכות באויב בצורה עוצמתית וקטלנית. אני שולח לכם את החיזוקים שלי ואני מצפה מכם עם ישראל להמשיך להיות מאוחדים, להמשיך להיות חסונים, כי רק ביחד נדע לנצח, כי כוחנו באחדותנו. אין לנו ברירה אחרת, זו העת להיות ביחד, זו העת להתאחד, זו העת לתמוך אחד בשני ולהוביל למטרה אחת - ניצחון. אין לנו ברירה אחרת. ניצחון".