במשכן הכנסת בירושלים התקיימו בצהריים (יום שני) ישיבות הסיעה, בצל האישור הבוקר של תקציב המדינה בישיבת הממשלה, שבהמשך יצטרך לקבל גם את אישור הכנסת. לאור הקואליציה הצרה, הממשלה ניצבת בפני בעיה משמעותית לקראת ההצבעה בכנסת על התקציב באמצע חודש נובמבר - וכדי להשיג רוב תצטרך להגיע ל"דילים" שונים.
ראשון הדוברים היה שר החוץ יאיר לפיד, שהתייחס בישיבת סיעת מפלגתו יש עתיד כי לשיתוף פעולה אפשרי מול הרשימה המשותפת: "נדבר עם כל סיעות הבית. הם מייצגים ציבור בישראל. לא נהיה ממשלה רק של מי שהצביע לנו".
לפיד התייחס לטענות שלפיהן חרף ההבטחות, הממשלה הטילה מיסוי על נושאים שונים. על המס למשקאות ממותקים אמר: "אתה לא יכול להסתובב כל החיים ולהגיד שיש בישראל מגפת השמנה ולא לעשות שום דבר בעניין, וזה אחד הכלים". על אישור אגרת הגודש בכניסה לגוש דן הוא אמר שזה מהלך מתבקש, "כמו שראה כל מי שניסה לצאת או להיכנס לתל אביב. לא העלינו מע"מ או מס הכנסה, אלא עשינו צעדים שקשורים לשינויי התנהגות בנושאים שחשובים".
על הסיכוי לאישור התקציב כלשונו בכנסת אמר לפיד: "הכנסת היא שחקן חשוב ומשמעותי. ועדת הכספים תהיה שחקנית חשובה כמו כל ועדות הכנסת. התקציב הזה יעבור בכנסת כי הוא תקציב מצוין שישפר באופן משמעותי את חיי אזרחי ישראל".
בישיבת תקווה חדשה התייחס היו"ר גדעון סער לסערה סביב הגבלות הקורונה סוגיית החיסונים בבתי הספר, והביע תמיכה בשרת החינוך ממפלגתו: "אני מגבה את השרה יפעת שאשא ביטון ומגנה את ההתקפות האנונימיות ברובן. יש ריבוי דעות וצריך להתרגל שזה בסדר. אין הנחתות מלמעלה. לא כולם צריכים לחשוב אותו דבר".

1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בישיבת סיעה
יאיר לפיד בישיבת סיעה
יאיר לפיד בישיבת סיעה. "התקציב יעבור בכנסת"
(צילום: עמית שאבי)
בישיבת מפלגת העבודה אמרה היו"ר מרב מיכאלי: "אחרי שלוש שנים של חוסר תפקוד ברמה הנמוכה ביותר, סוף סוף יש תקציב מדינה. מפלגת העבודה לקחה על עצמה מלכתחילה את שלושה המשברים הבוערים ביותר בישראל (משרדי ביטחון הפנים, תחבורה והתפוצות, מ"א) ונלחמה על תקציב שבאמצעותו נוכל לממש את החזון של המפלגה. בתחבורה שמונים אחוז מהתקציב הולכים לתחבורה ציבורית. בביטחון פנים יושקע מאמץ וכסף במגזרים שעד עכשיו זכו להתעלמות, ובתפוצות יושקע הרבה מאמץ וכסף בקבלה של כל סוגי הזרמים, הדעות וחלקי העם".
היא הוסיפה: "ממש תיכף לא יהיה מונופול על הכשרות, וכך יש בדעתנו להמשיך לביטול מונופול הנישואים. הגיע הזמן שכל אחת ואחד יוכלו להתחתן ולהתגרש כפי שהיא או הוא בוחרים".
בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "הממשלה ממשיכה לשקר לצורך הישרדותה. בנט אמר שלא ישב עם לפיד, ליברמן אמר שלא יעלה מסים, והם עשו את ההיפך. העברתי הרבה תקציבים, אבל תקציב גרוע כזה עוד לא ראיתי. זה אוסף של גזירות כלכליות. למה? מסיבה אחת: הם צריכים לשלם 53 מיליארד שהבטיחו לעבאס כדי שהמשלה תשרוד".
שר הביטחון בני גנץ אמר בפתח ישיבת הסיעה של כחול לבן: "התקציב לא כולל את כל חלומותיי הביטחוניים, אבל הוא עדיין מקצועי. תקציב הביטחון שהעברנו נותן מענה לאיומים הגוברים והולכים ומאפשר בניית תשתית ליכולות צבאיות טכנולוגיות".

צעקות בדיוני התקציב

לאורך כל הלילה התנהלו משאים ומתנים בחדרים נפרדים, ולעתים בקעו מהם צעקות. המחלוקת המרכזית סביב אישור התקציב הייתה סוגיית תקציב הבריאות, שהשר ניצן הורוביץ דרש לתת לו תוספות משמעותיות, ובמסגרת הסיכום יקבל משרד הבריאות תוספת של שני מיליארד שקלים, בנוסף לתוספת קבועה של שלושה מיליארד שקלים. גם סוגיית הרפורמה בענף החקלאות עמדה במחלוקת בין מפלגות העבודה, כחול לבן וישראל ביתנו, אולם גם זו נכללה בהצעה שאושרה פה אחד.
ממשרד האוצר נמסר כי תקציב המדינה לשנת 2021 יעמוד על כ-432.5 מיליארד שקל וב- 2022 על כ-452.5 מיליארד שקל. ב-2021 יעמוד הגירעון על 6.8% וב-2022 על 3.9%. הממשלה אישרה גם קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציבי כל משרדי הממשלה - כדי לממן את התוספות שניתנו במהלך הלילה. במקור תוכנן קיצוץ רוחבי של 1%.
בתום ישיבות הסיעה, ב-16:00, צפוי להתקיים בנוכחות ראש הממשלה נפתלי בנט "דיון 40 חתימות", דיון שיזם הליכוד תחת הכותרת "מחדלי הממשלה בשמירת האינטרסים הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל". זוהי הפעם השנייה שבנט נאלץ להשתתף בדיון כזה, בעקבות השגת מספר החתימות הדרוש לכך, כשבפעם שעברה התנצח עם האופוזיציה וכינה את חבריה "החמוצים החדשים".