מטוס מיוחד של חיל האוויר צפוי להמריא בשעות הקרובות למצרים, ולנחות בשדה התעופה באלכסנדריה. המטוס יחזיר לארץ את התיירים הישראלים שהיו בפיגוע הבוקר - כולל את גופותיהם של השניים שנרצחו. בנוסף יגיע ארצה התייר הישראלי שנפצע בינוני ונותח בבית חולים מצרי.
הקבוצה הישראלית שהותקפה באלכסנדריה מנתה בסך הכול 17 תיירים. הם הגיעו לאתר הארכיאולוגי "עמודי פומפיי" וערכו סיור במקום. לפתע, ללא כל התרעה או סיבה נראית לעין, שוטר מצרי שמוצב באתר פתח לעברם באש. הוא רצח שניים ואת המדריך המצרי של הקבוצה, וכאמור פצע ישראלי נוסף באורח בינוני.

2 צפייה בגלריה
מצרים אלכסנדריה פיגוע תיירים ישראלים
מצרים אלכסנדריה פיגוע תיירים ישראלים
זירת הפיגוע באלכסנדריה
אחרי הפיגוע התקשרו הישראלים לקרובי המשפחה בארץ, שקישרו אותם לחדר המצב של משרד החוץ. צוות השגרירות הישראלית בקהיר פנה לשירות הביטחון הלאומי של מצרים, ומסר פרטים על המיקום המדויק של הקבוצה הישראלית. שירות הביטחון הלאומי במצרים איתר את הישראלים במהירות והושיט להם עזרה. הפצוע הישראלי פונה היישר לבית החולים המשטרתי, ועבר שם ניתוח. שאר הקבוצה נלקחה גם היא לבית החולים, כדי לקבל שם אבטחה מקיפה מהמשטרה.
גורם מדיני ישראלי אמר שמצרים מילאה את כל בקשותיה של ישראל לאחר הפיגוע באלכסנדריה, ובהמשך המצרים הסכימו שמטוס של חיל האוויר הישראלי יחזיר את הקבוצה לארץ. בתיאום בין צה"ל לצבא מצרים סוכם שהמטוס ינחת באלכסנדריה ויחזיר את כל הישראלים הביתה.
גורמים בישראל מעריכים שיש קשר בין הפיגוע שהיה הביקור לפיגוע הטרור שהיה בחודש יוני, כששוטר מצרי ירה למוות בשלושה לוחמי צה"ל בגבול בין המדינות. גורם מדיני הגיב לפיגוע הירי של השוטר המצרי שפתח באש על חיילי צה"ל בגבול ואמר: "בתקשורת המצרית אמרו עליו אז שהוא שאהיד וגיבור, מה שסביר למה זה קרה שוב. קשה שלא לקשור בין האירועים".
לדברי אותו גורם מדיני, כוחות הביטחון במצריים טענו שפיגוע הירי הוא "טעות" – ושלחו תנחומים לשני הצדדים. בנוסף התייחס לקשר בין הפיגוע למתקפת הפתע של חמאס. "אי אפשר להכחיש שיש ברשתות החברתיות ובתקשורת המצרית פרשנים שמסבירים שהחמאס עשה בשבת דבר נכון, שזאת התנגדות לכיבוש, ופעולה טובה וחשובה. כעת הפרשנים המצרים לכל היותר מגנים את היחס לאזרחים שבויים. זה מעט מדיי ומאוחר מדי", אמר הגורם המדיני.