שב"כ וצה"ל עצרו לפני מספר ימים את המחבל מוחמד עטאללה אבו עליה (22), תושב הכפר אל-מורייר הסמוך לשילה שבבנימין, בחשד למעורבות בפיגוע המטען שחובר לדגל פלסטין, שבו נפצע קל ישראל לוי (28) ב-21 באפריל. כך עדכן שב"כ.

בחקירתו בשב"כ, קשר עצמו אבו עליה לייצור המטען והטמנתו. כמו כן, במהלך מעצרו הוסגרו חומרים מהם עלה החשד כי הוא ייצר את המטען. חקירתו בשב"כ נמשכת.
לפני כשבועיים וחצי, לוי נפצע מפיצוץ מטען חבלה באזור ההתנחלות כוכב השחר שבבנימין, בזמן שניסה להוריד דגל פלסטיני שהוצב במקום. בתיעוד האירוע הוא נראה ניגש לדגל, בועט בו - ואז המטען התפוצץ.
"ראיתי דגל בצד שמאל של הכביש, באנו להוריד אותו, נתתי לו בעיטה - ומהצד התפוצץ עליי הדגל", שחזר אז ל-ynet לוי. "היה מטען רציני, אבל למזלי אני נתתי לו בעיטה והפיצוץ קרה בצד ולא עליי. נפצעתי ברסס בידיים וזהו. המטען היה קבור בתוך האדמה".
לוי, חייל מילואים שהיה בחופשה, הוסיף: "אחרי הפיצוץ התעשתי על עצמי, התקשרתי למוקד ומשם הכול היסטוריה. נתתי דיווח באופן עצמאי. אני פצוע פחות מקל כמו שאומרים. לא מפחיד אותי שום דבר, אנחנו נקרע להם את הצורה לכל מי שעשה את זה". לשאלה אם ייזהר מעכשיו מדגלים, הוא השיב: ״בוודאי זה לקח שלמדתי".