3 צפייה בגלריה
פגישת רגב עם בכירי הרכבת
פגישת רגב עם בכירי הרכבת
יהדות התורה ביקשה למנות נציג מטעמה לסגן שר התחבורה. רגב ומקלב בפגישה עם בכירי הרכבת, היום
שרת התחבורה מירי רגב אמרה הערב (ראשון) בתום הפגישה שלה ושל סגנה מיהדות התורה, אורי מקלב, עם בכירי רכבת ישראל, כי הרכבת תציג עד לסוף השבוע פתרונות לצמצום העבודה בשבת. רגב אמנם הדגישה כי "סטטוס-קוו עבודות הרכבת בשבת יישמר כפי שהיה בממשלות נתניהו", אך למעשה פועלת לצמצמן - על אף שהעבודות שהתקיימו אתמול היו חייבות לדעת כל המומחים להתקיים רק בשבת, שכן הן מחייבות עצירת תנועה של הרכבת.
בפגישה שדרש ראש הממשלה בנימין נתניהו משרת התחבורה לקיים עם בכירי הרכבת הבהירה רגב כי העבודות בשבת האחרונה נגעו לפיקוח נפש, והיה חייב לבצען. השרה הסבירה כי עבודות החשמול יתבצעו כסדרן, וגם עבודות שקשורות לבטיחות הנסיעות ויש בהן פיקוח נפש. רגב אמרה בפגישה: "אין שום שינוי ממה שהיה, נשמר פה הסטטוס-קוו". לפי ההחלטה שהתקבלה בפגישה, עד יום רביעי יוצגו לרגב כלל התוכניות של הרכבת לשנה הקרובה, שכאמור יוסרו מהן עבודות בשבת שלא קשורות לחשמול או לבטיחות.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו דרש מרגב לקיים את הפגישה עם בכירי הרכבת
(צילום: יואב דודקביץ)
במשך שנים, כולל בזמן כהונת ממשלות נתניהו הקודמות, נעשו עבודות תחזוקה ברכבת ישראל בשבתות. הסיבה לכך הינה ברורה - הטיפול בתשתיות הרכבת, בין אם במסילות, מערכת האיתות או החשמול, חייב להיות בזמן שהמסילה ריקה מכלים וסגורה, כדי למנוע כל אפשרות לפגיעת העובדים מרכבת חולפת.
במדינה שגם כך סובלת מתחבורה ציבורית מקרטעת, כל הפסקה של עבודות הרכבת בשבת תפגע משמעותית בהתקדמות פרויקטים שעליהם עובדים כיום ברכבת ישראל, ובראשם חשמול המסילה. אך לא רק. חלק מהעבודות הינן עבודות תחזוקה, הקמת המסילה המזרחית והרביעית באיילון, והקמת מסילת 431 שתעבור בין ראשון לציון למודיעין. כל עצירה של העבודות בשבת תוביל באופן ישיר לפגיעה בשירות לנוסעים, משום שהעבודות ייאלצו להתבצע בימי חול, והדבר יוביל לנזק של מיליארדים רבים למשק.
3 צפייה בגלריה
עבודות רכבת ישראל ביום שבת
עבודות רכבת ישראל ביום שבת
כל עצירה תוביל לנזק של מיליארדים רבים למשק. העבודות ברכבת בשבת

הפגישה התקיימה על רקע המכתב ששלח יו"ר יהדות התורה שר השיכון יצחק גולדקנופף לרגב, שבו דרש לעצור את עבודות הרכבת בשבת, שאתמול עסקו בהחלפת מסילות באזור המרכז. העבודות הללו הן תהליך ארוך של שלושה ימים, ולכן הוא נעשה בדרך כלל בסופי השבוע. גורמים במשרד התחבורה הדגישו הבוקר, כי על אף הביקורת של גולדקנופף, אין שום היערכות מחודשת בעניין העבודות בשבת, ואין כל כוונה לשנות את תוכנית הרכבת. יהדות התורה, נזכיר, ביקשה בהסכמים הקואליציוניים למנות סגן שר במשרד התחבורה, וכבר אז דווח כי הסיבה לכך היא העבודות בשבת.
מי שהגיבה היום לדרישתו של השר גולדקנופף לעצור את עבודות הרכבת בשבת היא אחת שמכירה את היטב את הנושא, שרת התחבורה היוצאת ויו"ר העבודה מרב מיכאלי. מחוץ לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב אמרה מיכאלי: "אם נתניהו ורגב ייכנעו לדרישת גולדקנופף, הם יתקעו את כולם בפקקים ויפגעו בשכבות החלשות, ובעיקר בפריפריה".