הערב (שישי) הודיע דובר צה"ל כי כוח צה"ל הרג בטעות שלושה חטופים ישראלים שבהם נתקל במהלך פעילות ברחוב בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה, וזיהה אותם כמחבלי חמאס. מדובר ביותם חיים (28) מכפר עזה, אלון שמריז (26) שנחטף גם הוא מכפר עזה וסאמר אל-טלאלקה (25) מחורה, שנחטף מקיבוץ ניר עם שבו עבד.
3 צפייה בגלריה
יותם חיים,  אלון שמריז, סאמר טלאלקה
יותם חיים,  אלון שמריז, סאמר טלאלקה
יותם חיים, אלון שמירז וסאמר טלאלקה שנהרגו בשוגג מאש צה"ל
חיים (28) נחטף מביתו בכפר עזה ב-7 באוקטובר והקשר האחרון שלו עם משפחתו היה באותו בוקר, כשאמר לאימו איריס בטלפון: "אימא, אני נשרף". הוא היה מתופף להקת Persephore וב-7 באוקטובר בערב אמור היה להשתתף בפסטיבל מטאל בתל אביב. כשהחלה המתקפה באותו בוקר, ובטרם התברר ההיקף שלה, הוא כתב למשפחתו בווטסאפ: "כוסאוחתק, לא נגיע להופעה שלנו בתל אביב בגלל החמאסניקים". הוא אף העלה לאינסטגרם תמונה של עצמו מתופף בממ"ד וכתב – "מחבלים בחוץ ואני". בהמשך עדכן את משפחתו שהוא שומע יריות ושלח להם תיעוד של חבר שרץ בחוץ וצועק: "יש מחבלים בקיבוץ". ב-10:40 עוד הספיק לספר שנכנסו אליו והוא שומע אותם הופכים את ביתו.
לאחרונה סיפר אביו רביב ל-ynet: "אחר כך הגיעו ימים מורטי עצבים. רק אחרי שמונה ימים הודיעו לנו שיותם חטוף. אחרי כמה ימים חבר שלו צילם לנו את הממ"ד והוא היה נקי, בלי סימני דם. מזה הבנו שהוא נחטף בריא ושלם. באותו רגע אימא שלו שאנחנו חושבים חיובי, ומאז זאת ההחלטה שלנו כדי לשרוד. לאחרונה קיבלנו עדכון נוסף שמצבו תקין, ועדיין, ליותם יש דלקת כרונית בעמוד השדרה. הוא מקבל כל חודש זריקה ועכשיו הוא כבר חודשיים בלי. אני רק מקווה שלפחות נותנים לו משהו לכאבים".
האב רביב הוסיף שבנו היה מתמודד נפש והמוזיקה סייעה לו בכך: "הוא תמיד אומר לי, 'אבא, זה המקום לקושי שלנו, לצעקה ולרגש שיצא החוצה'. החלום שלו היה להתפרנס ממוזיקה כמו אח שלו הגדול. הוא מצא את החבר'ה שהפכו ללהקה שלו, ומשם הוא פרח. בשנתיים האחרונות הוא עבד איתי בגידולי השדה. כשהוא לא בטוב, גם אני לא בטוב ומדוכא. וכשהוא בטוב - אני מבסוט. ב-8 באוקטובר הוא היה אמור לקבל כלב טיפולי. במקום זה אימצנו את טוד והוא ואנחנו מחכים לו, שיגיע הביתה כמה שיותר מהר".

סאמר אל-טלאלקה נחטף ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עם שבו עבד במדגרת עופות. "סאמר עבד עם אביו באותו מקום והכין את עצמו כדי לבנות עתיד מוצלח", סיפר קרוב של המשפחה. "ביום האירוע התקשרנו אליו מספר פעמים ולא היה מענה. קיווינו שהוא ישוחרר בעסקה, אבל לא היו תוצאות - עד שלצערי קיבלנו היום את הבשורה הרעה והכואבת שהוא נהרג בעזה".
אביו פואד לקח לאחרונה חלק במשלחת של עמותת ההסברה "ישראליז" לוושינגטון. בראיון ל-ynet Live מחו"ל הוא סיפר: "עם כל מי שאני פוגש, אני מדבר על הכאב, על איך שהבן שלי נחטף ואני לא יודע שום דבר עליו - אם הוא חי או מת, אם הוא חולה, עם מי הוא נמצא ומה הוא אוכל".
ממטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר: "אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחות טלאלקה וחיים. סאמר היה הבן הבכור מתוך 10 ילדים, חובב אופנועים מושבע שאהב לטייל בשטח ולבלות עם חברים. יותם היה מוזיקאי מחונן וחובב חיות מושבע שגידל כלבים וחתולים בביתו. הוא הותיר אחריו הורים, אח ואחות. יהי זכרם ברוך".
אלון שמריז, בן 26 במותו, נחטף מביתו בקיבוץ כפר עזה. לפני שנה חזר מטיול בדרום אמריקה, ועמד להתחיל לימודים בהנדסת נתונים עם תחילת השנה האקדמית. במקביל תכנן להמשיך ולעבוד בעסק המשפחתי של אחיו לפתרונות אריזה מעץ של משטחים וארגזים מיוחדים לשינוע סחורות בקיבוץ סעד. הוא נחטף מדירתו ממגורי הצעירים בכפר עזה, והספיק לשלוח הודעה לאחיו, יונתן, שמחבלים נכנסו לדירה.
3 צפייה בגלריה
ליה, אחיינית של אלן שמריז, מנשקת שלט שלו בתל אביב
ליה, אחיינית של אלן שמריז, מנשקת שלט שלו בתל אביב
ליה, אחיינית של אלן שימריז, מנשקת שלט שלו בתל אביב
(מתוך הפייסבוק של Ilana Sarig Hughes)
3 צפייה בגלריה
אלון שמריז
אלון שמריז
אלון עם בני משפחתו
בחודש שעבר התפרסמה תמונה מרגשת של אחיינתו של אלון, ליה מקיבוץ כפר עזה, שיותר מחודש אחרי האסון ראתה כרזה עם תמונתו של דודה על ספסל בתל אביב - ונישקה אותה. "אלון שמריז נחטף משכונת דור צעיר בכפר עזה והוא מאלו שנכנסו לי ללב מהרגע שראיתי את התמונה שלו ובהמשך כששמעתי עליו מאמא דקלה והאחים עידו ויונתן שנלחמים עליו עם כל מה שיש להם. אני מחכה לו שיחזור אליהם. שינשק אחייניות ויאכל את החמין של אמא שלו ויחייך. ויהיה", כתבה אז בת משפחתו דקלה שמריז.
חבר של המשפחה, תושב כפר עזה, אמר: "זה פשוט חוסר מזל, תסכול והמון כאב. הם היו צעד אחד בלבד מהחופש המיוחל, החופש שלמענו נלחמנו עבורם. המחשבה שאלון יכול היה להיות הערב איתנו קורעת את הלב. לכפר עזה נותרו חמישה תושבים בשבי חמאס. אנחנו מתפללים שזה ייגמר אחרת. הממשלה וצה"ל צריכים לעשות הכול להחזיק אותם".