4 צפייה בגלריה
 ליברמן, שאשא ביטון ויפה בן דויד במסיבת העיתונאים
 ליברמן, שאשא ביטון ויפה בן דויד במסיבת העיתונאים
עדיין לא נחתם הסכם סופי. ליברמן, שאשא ביטון ויפה בן דויד במסיבת העיתונאים
(צילום: מוטי קמחי)
בין ראשי אגף השכר במשרד האוצר ונציגי הסתדרות המורים, בראשות המזכ"לית יפה בן דויד, מתנהלים מגעים מתמשכים לניסוח ההסכם הסופי שנתקלים בקשיים שבגינם עדיין ההסכם לא נחתם. לפי שעה, העלאת שכר המורים לא יצאה לפועל. נמשכים הדיונים שיקבעו מי יהיו המורים שייכללו בהסכם הסופי, ובאוצר לא אמרו אם יבוצעו העלאות רטרואקטיבית אם יהיו שינויים נוספים. שינויי החופשות וההטבות שהובטחו למורים ולמורות בכל מקרה לא ייכנסו לתוקף השנה, אלא רק בתשפ”ד, שנת הלימודים הבאה.
"תשע שנים שאני מורה במערכת החינוך, מחנכת ורכזת. הדבר היחיד שאני לא יודעת הוא מה יהיה גובה השכר שלי בסוף החודש", כך סיפרה ענת קושניר, מורה מתל אביב. "לשכור דירה אני לא יכולה כי אין לי מושג מה גובה המשכורת, איך אני אמורה ללכת לקנות בסופר?".
במשרד האוצר אמרו אתמול כי "כל הצדדים פועלים לעיגון ההסכמות שהושגו ערב פתיחת שנת הלימודים על מנת להביא לחתימת ההסכם בהקדם האפשרי", תגובה שניתן ללמוד ממנה כי החתימה הסופית על ההסכם עדיין לא קרובה.
4 צפייה בגלריה
ענת קושניר מורה שמחכה לחתימת ההסכמים בין ההסתדרות למורים
ענת קושניר מורה שמחכה לחתימת ההסכמים בין ההסתדרות למורים
"איך אני יכולה לשכור דירה וללכת לסופר כשאני לא יודעת מה המשכורת שאקבל?". ענת קושניר, מורה
4 צפייה בגלריה
סמדר מורס
סמדר מורס
השטח חבוט ומבולבל. סמדר מורס, מנהלת בית ספר "נופים" בתל־אביב
(צילום: שאול גולן)
חודש עבר מאז הוסרו איומי השביתה, אך המנהלות והמורים נותרו מאוכזבים ומבולבלים. מורים ומורות רבים טוענים כי לא קיבלו שום מידע רשמי ספציפי לגבי ההסכם ופרטיו, וכן לא קיבלו שום מידע שיבהיר להם או ייתן להם אופק בנוגע למועד קבלת תוספות השכר והשינויים בלוח החופשות.
מורה אחרת מרמת גן סיפרה כי בערב ראש השנה, שיגרה מזכ"לית הסתדרות המורים אגרת ובה ציינה כי לאחר שהתקבלו הסכמות אנשי האוצר והסתדרות המורים מנסחים את ההסכם: "אנחנו כועסים וממורמרים בשל העיכוב וחוסר הוודאות", אמרה "התייצבנו לכל הפגנה ונאבקנו בכל דרך. אומרים 'תמתינו לאחרי החגים', אבל אם יש הבנות למה זה לוקח הרבה זמן?".
סמדר מורס, מנהלת בית ספר "נופים" בתל אביב ומייסדת תנועת השטח בחינוך "אחד בספטמבר" טענה כי השטח חבוט ומבולבל: "חודש ימים חלף מאז 'תמונת הניצחון המשולשת', שבה הבטיחו לנו הרים וגבעות - אך מתברר שמילים לחוד ומעשים לחוד".
4 צפייה בגלריה
מחאת המורים בבית ספר רמון
מחאת המורים בבית ספר רמון
עדיין אין פרטים על ההסכם. מחאת המורים בבית ספר רמון
(צילום: טל שחר)
"במקום הסכם השכר המיוחל קיבלנו מסמך עקרונות, במקום כסף ממשי קיבלנו שטרות ווירטואליים, ובמקום יציבות קיבלנו סירת נייר שמיטלטלת בים הסוער" אמרה מורס, והוסיפה כי "מזה שלוש שנים אנשי ונשות החינוך והטיפול מוצאים את עצמם ללא הסכם שכר, עובדה שגרמה להם להפסד של עשרות אלפי שקלים המזכ"לית והשרים נעלמו כלעומת שבאו".
במשרד האוצר ובהסתדרות המורים טוענים כי לא מדובר במשבר או עיכוב, אלא ברוטינה המתחדשת בתום כל הסכם שכר - שאחריו כביכול בא ניסוח ארוך של הסכם.
בהסתדרות המורים הפנו לאיגרת ששיגרה מזכ"לית הסתדרות המורים, ובה נאמר בין השאר: "לאחר שהגענו להסכמות בנושא השכר, שיביאו בשורה גדולה למערכת החינוך ולעובדי הוראה בפרט, אנו מצויים בעיצומן של ישיבות עם האוצר ומשרד החינוך שבהן מנסחים את ההסכם על כל סעיפיו ומרכיביו. בקרוב, מיד עם החתימה על ההסכם, נפרסם את ההסכם במלואו, כולל טבלאות השכר החדשות, כך שכל עובד הוראה יידע מה הוא צפוי לקבל".