לאחר שתושבים רבים באזור הכרמל דיווחו ל-ynet על שמיעת פיצוצים עזים הלילה (בין שישי לשבת), דובר צה"ל אישר כי צה"ל הפיל טיל קרקע-אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כטב"ם צה"לי, שלא נפגע והמשיך במשימתו. עוד נמסר כי "הטיל לא חצה לשטח ישראל ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות. במהלך האירוע שוגר גם מיירט". בתגובה לשיגור הטיל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של חיזבאללה.
5 צפייה בגלריה
יירוט הטיל מלבנון שניסה להפיל כטב"מ של צה"ל, צולם באזור חיפה
יירוט הטיל מלבנון שניסה להפיל כטב"מ של צה"ל, צולם באזור חיפה
היירוט הלילי, כפי שנתפס במצלמה מאזור חיפה
גיא, תושב קיבוץ בית אורן, סיפר ל-ynet כי "היה צליל של טיל שעף ומתחזק, ואז פיצוץ חזק שהרעיד את החלונות. בקבוצות בטלגרם מדווחים ששמעו את זה גם בשפרעם, בקריות, בנשר ובחיפה". לי חזן, תושב שכונת קריית חיים שבחיפה, סיפר: "היו שני פיצוצים מאוד חזקים. לדעתי אלו יירוטים באזור הר הכרמל". עוז גרטנר, גם הוא תושב חיפה, סיפר כי "היה יירוט באזור האוניברסיטה. ראיתי גם את הנתזים".
שיגור הטיל הגיע כמעט יממה לאחר שנכנסה לתוקפה הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס, שבמסגרתה שוחררו אתמול בפעימה הראשונה 13 חטופים מרצועת עזה. חיזבאללה אמנם לא אישר באופן רשמי שהוא מצטרף להפסקת האש, אך מחמישי בערב לא נרשמו חילופי אש בגבול לבנון.

אתמול העיתון "נדאא' אל-וטן" אף דיווח כי תושבי עיירות וכפרים בצד הלבנוני של הגבול קיבלו הודעה על עצירת העימותים עם ישראל, ושבעקבות כך הם שבו לבתיהם ולעבודתם. מקור צבאי בלבנון אמר לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי תושבים בדרום המדינה החלו לחזור לבתיהם כדי להעריך נזקים, אך במקביל התבקשו לשוב למרכזים שאליהם פונו.
"אנחנו קוראים לאזרחים העקורים לא למהר ללכת לעיירות לפני שהיציבות תחזור באופן סופי. הסכנה עדיין קיימת וירי עלול להתרחש בכל עת", אמר המקור הצבאי. גורם בחיזבאללה אמר לעיתון כי ההפוגה הזמנית בעזה תשפיע בהכרח על הנעשה בלבנון. לדבריו, "החזית הדרומית קשורה להתפתחויות בעזה, לכל תקיפה ישראלית בגבול לבנון תהיה תגובה מהירה. אנחנו מוכנים ובמצב כוננות תמידי".
5 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בגבול לבנון
תקיפות צה"ל בגבול לבנון
תקיפות צה"ל בדרום לבנון, בחמישי
(צילום: jalaa marey / AFP)
5 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית של פרויקט חקלאי באל-חמאמס מזרחית למטולה
תקיפה ישראלית של פרויקט חקלאי באל-חמאמס מזרחית למטולה
תקיפה ישראלית ביום חמישי בלבנון, מזרחית למטולה
ביום רביעי, גורם בחיזבאללה מסר ל"אל-ג'זירה" כי "לא היינו חלק מהמשא ומתן הקשור להסכם הפסקת האש וחילופי השבויים בין חמאס לישראל, אך דרום לבנון היא חזית התומכת בעזה והפסקת אש שם כוללת את לבנון. חיזבאללה יעמוד בהפסקת האש אם ישראל תעמוד בה. כל הסלמה ישראלית בדרום לבנון או בעזה תיענה בתגובה של חיזבאללה".
לעומת היממה השקטה אתמול, נרשם בחמישי יום קרב משמעותי בין צה"ל לחיזבאללה. עד השעה 18:00 לקח ארגון הטרור השיעי אחריות על 22 אירועי ירי לעבר אתרים, מוצבים ויישובים הסמוכים לגבול - מספר שיא מתחילת המלחמה. בתגובה לכך תקף צה"ל יעדי חיזבאללה באמצעות מטוסי ומסוקי קרב, טנקים ופצמ"רים מדויקים.
בשעות הבוקר של חמישי לקח חיזבאללה אחריות על ירי 48 טילים לעבר בסיס עין זיתים שבאזור צפת. רשת לבנונית פרסמה בהמשך מפי מקור ביטחוני כי פריטי יירוט של טילי כיפת ברזל, ששוגרו כדי להתמודד עם המטח מלבנון, נפלו בעיירות הלבנוניות א-רמיש, אל-יארון ועין אבל. בכל השיגורים לעבר ישראל לא דווח על נפגעים.