חודש מתחילת המלחמה, ובצה"ל עדיין לא סיפקו ללוחמים שמגנים על גבול עזה שכפ"צים קרמיים. על אף הצהרות על איסוף תרומות במיליוני שקלים לשכפ"צים המתקדמים והבטחה של אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה לצייד את הלוחמים בקצב של 1,000 שכפ"צים ביום, המציאות בשטח אחרת ומעוררת זעם בקרב הלוחמים ובני משפחותיהם.
אלפי חיילים שמבצעים משימות הגנה באוגדת עזה וחשופים לסכנה עדיין לא קיבלו פלטות מיגון למרכז גופם, ולבנות הזוג שלהם נמאס - חלקן החלו להתארגן לפרסום עצומות מחאה על הפקרת בני זוגן, בזמן שצה"ל התחיל את החודש השני למלחמה.
2 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל ליד אשקלון
חיילי צה"ל ליד אשקלון
לוחמי צה"ל בעוטף עזה
(צילום: רויטרס / Amir Cohen)
הכותרת
חולם על בתים בלי ממ"ד | היום שאחרי המלחמה עפ"י חיים ילין
20:38
אמש נרשמה היתקלות נוספת בקו המגע עם עזה, כאשר מחבלים שהגיחו ממנהרה ליד כיסופים זינבו בכוחות ופתחו באש נ"ט ומקלעים. תקרית זו היא עדות נוספת לסכנה המוחשית שעדיין קיימת בקרבת הגבול בפרט, ובעוטף בכלל, מחדירת מחבלים.
בסוף השבוע האחרון הגיעו אמנם שכפ"צים קרמיים לחלק מהכוחות בגבול, אך באופן חלקי, ולוחמים נאלצו "לריב" על החלוקה כי לא היה לכולם.
"מחכים שחיילי מילואים ייהרגו בהיתקלות ואז אולי יתעוררו", אמרה בת זוג של קצין בגזרת גבול עזה. "יש פער לוגיסטי גדול בין ההבטחות של הקצינים הבכירים למה שקורה באמת. אנחנו כבר לא בהלם של הימים הראשונים, צה"ל היה צריך כבר להתייצב ולא להתקמצן על ציוד מגן בסיסי".
גם בגזרת הצפון המצב לא מעודד ועדיין יש לוחמים שפועלים בגבול לבנון ללא מיגון קרמי. לפחות חייל אחד נפצע כך לפני כשבועיים מירי לבטנו ממחבל שחדר באזור מרגליות.
2 צפייה בגלריה
yk13587242
yk13587242
לוחם צה"ל במדים טקטיים
(דו"צ)
לצד המחסור בשכפ"צים קרמיים, צה"ל מחלק ביתר שאת מדים טקטיים ללוחמים שבתוך עזה, גם לגדודים שחייליהם היו רגילים למדי ב' מכותנה. המדים הטקטיים מכילים חומר דוחה בעירה ומתחילת המלחמה נרשמו כמה הצלות חיים של לוחמים שנחשפו לאש מפגיעת טילי נ"ט ומטעני חבלה.
המדים חולקו לפני המלחמה בעיקר ליחידות מובחרות, ומנעו, כפי שדווח ב-ynet לפני כחודשיים, פגיעה קשה בלוחמים שאבטחו כניסת מתפללים לקבר יוסף בשכם. כעת, כאמור, גם לוחמים בגדודים מקבלים את המדים והצבא צפוי להרחיב את החלוקה ליחידות קרביות נוספות.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "שכפ"צים קרמיים מחולקים על פי תעדוף, כאשר חיילים הנכנסים לשטח הרצועה מקבלים עדיפות. שאר הכוחות מצוידים בשכפ"ץ המגן עליהם מפני רסיסים. כל לוחם אשר יחצה את קו הגבול יקבל את הציוד הקרמי הנדרש".