כמדי יום בימים האחרונים, גם הערב (יום שלישי) פרסם חמאס סרטון תעמולה משחרור החטופים שבידיו - ושוב ערך מפגן ראווה לטובת הפקתו. כך, מצאו את עצמם תשע נשים ונערה אחת מוקפות במחבלים חמושים ובגברים עזתים ששורקים להן בוז בזמן שהן נכנסות לרכבי הצלב האדום ברפיח, אחרי 53 יום בשבי. לצידן שוחררו מהשבי גם שני אזרחים תאילנדים, שנראים גם הם בסרטון.
סרטון התעמולה של חמאס והג'יהאד

2 צפייה בגלריה
אנשי חמאס וג'יהאד תועדו בשיתוף פעולה לראשונה
אנשי חמאס וג'יהאד תועדו בשיתוף פעולה לראשונה
מחבלי הג'יהאד והחמאס מתחבקים אחרי החזרת החטופות
(צילום: AFP )
2 צפייה בגלריה
אנשי חמאס וג'יהאד תועדו בשיתוף פעולה לראשונה
אנשי חמאס וג'יהאד תועדו בשיתוף פעולה לראשונה
(צילום: AFP )
בסרטון נראים לראשונה אנשים לבושים במדי הג'יהאד האיסלאמי לצד אנשי חמאס, כשהם מובילים את החטופות לרכב הצלב האדום ומשתתפים בהצגה כולה. בסיום הסרטון אף נראים מחבלי הג'יהאד ומחבלי חמאס מתחבקים ומתנשקים זה עם זה, משל ניצחו כעת בקרב הירואי.
אחרי שהוכנסו החטופות לרכבי הצלב האדום, הודיעה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי שהיא "השיבה כמה אזרחים עצורים" כחלק מחילופי שבויים עם ישראל. מדובר ברמז לכך שבידי הג'יהאד ישנם גם חטופים חיילים.
ובינתיים, בצל הניסיונות של ארגוני הטרור ברצועת עזה לטשטש את אכזריותם ולהפעיל טרור פסיכולוגי נגד אזרחי ישראל, הולכות ומתרבות העדויות על תנאי השבי המחפירים שבהם מוחזקים הישראלים. בין היתר, ידוע כי את איתן יהלומי הכריחו לצפות בסרטוני זוועות, וכי אמילי הנד מדברת בלחישות. ידוע גם כי נשים מבוגרות ששבו מהשבי ירדו כ-15 ק"ג. דודם של נעם אור (16) ואחותו עלמה (13), שאמם נרצחה ואביהם עדיין חטוף, סיפר כי קרו בשבי דברים "שהפכו את החוויה לקשה, קשה מאוד".
הג'יהאד האיסלאמי, נזכיר, מחזיק גם הוא בחטופים ישראלים מה-7 באוקטובר. לצידם ישנם פלגים נוספים שחטפו ישראלים בשבת הקשה, ואתמול הודיע דובר צה"ל שמשפחת ביבס למשל מוחזקת בידי פלג שאינו חמאס - ועד כה, אחרי חמישה ימים ושחרור 61 חטופים, הם טרם שבו לארץ.