1 צפייה בגלריה
יוסי שוורץ
יוסי שוורץ
יוסי שוורץ
(צילום: הרצל יוסף)
בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל הבוקר (יום שישי) את הערר שהגישה המשטרה על שחרורו של יוסי שוורץ, הבעלים של מועדון הפורום, הנחשד בעבירות של אונס ומעשה סדום - וקבע שיישאר במעצר לפחות עד ל-20 ביוני. שוורץ נחקר גם בחשד לעבירות סמים ומעשה מגונה ועבירות נוספות. נגד שוורץ התלוננו שבע נשים, ומתנהלים נגדו עשרה תיקים. הפרשה נחקרת זה כמה שבועות על-ידי חוקרי יחידת ההונאה של מחוז דרום.

אתמול הגישה המשטרה הצהרת תובע שלפיה התגבשו די ראיות כדי להעמיד לדין את שוורץ, ובכוונת הפרקליטות להגיש בקשה למעצרו עד תום ההליכים. שופט בית משפט השלום בבאר שבע, רפאל ימיני, קבע אתמול שיש לשחרר את שוורץ למעצר בית בערבות של 100 אלף שקלים - בזמן שהמשטרה אמרה כי הפרקליטות אמורה להחליט לגבי עשרה תיקי חקירה הקשורים אליו.
שופט המחוזי גיל דניאל קבע הבוקר כי "מדובר במסכת ארוכה המיוחסת לחשוד, עם מספר לא מבוטל של מתלוננות, לצד חשדות לשימוש בסמים, עבירות של השמדת ראיות ועבירות נוספות. מהעדויות שנאספו עולה כי יש בתיק החקירה די ראיות כדי לבסס מעצר לצורך הגשת כתב אישום. החשוד אמנם מכחיש את המיוחס לו, אך התמונה הכוללת מלמדת על קיומה של מסוכנות מצידו - שמחייב בשלב זה את השארתו במעצר".
עו"ד אבי חימיעו"ד אבי חימיצילום: מוטי קמחי
סנגוריו של שוורץ, עורכי הדין נועם אליגון ואבי חימי, ביקשו לשחררו. עו"ד אליגון אמר כי "החוק והפסיקה מחייבים את בית המשפט לבחון חלופת מעצר". סנגורו הציג שורה של החלטות שחרור של חשודים בעבירות חמורות, בהם עבירות נשק, תקיפה ואונס. לדבריו, "אם החשוד היה רוצה לברוח, הוא היה בורח". עו"ד חימי אמר כי חמשת הדיונים בבית משפט השלום היו יסודיים, והוסיף: "בית משפט עקב אחר התפתחות התיק מה-27 במאי. זה תיק שחלק מהאירועים בו בהסכמה, ובגרסת המתלוננת יש פגמים מהותיים. כל שאר הפרשות נחקרות חודשים ושנים".
בדיון הארכת מעצר לפני שבועיים אמרה נציגת המשטרה, החוקרת איריס אבידן, אמרה כי "החשוד בשלב זה של החקירות מהווה סכנה לכל אישה המגיעה לבלות במועדון הפורום". לפי החשד, שוורץ השתמש בחומרים מאלחשים כדי להביא להורדת ההגנה של הקורבנות שלו ולהביא אותן לחדרו. לפי חקירת המשטרה מדובר בשיטת ציד דומה בחלק מהמקרים. המשטרה אמרה אז כי היא מבקשת להשאירו במעצר בין היתר כדי להגן על הקורבנות, שכן מדובר באדם בעל עוצמה ויכולת שליטה גדולה. אבידן אף כינתה את המועדון "מאורת פשע ושרצים המחפים כולם על מעשיו של איש אחד", והדגישה: "נראה כי כל ילדה שנכנסת למועדון נמצאת בסכנה".