2 צפייה בגלריה
יוסי שוורץ
יוסי שוורץ
"כולם מחפים על מעשיו של איש אחד". שוורץ
(צילום: הרצל יוסף)
בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (שני) בארבעה ימים נוספים את מעצרו של יוסי שוורץ, הבעלים של מועדון הפורום בעיר, החשוד בעבירות מין בנשים במועדון עצמו ומחוצה לו. שוורץ נעצר לפני שבוע לאחר שאישה שבילתה במועדון הגישה נגדו תלונה בגין אונס.
נציגת המשטרה בדיון, החוקרת איריס אבידן, אמרה כי "החשוד בשלב זה של החקירות מהווה סכנה לכל אישה המגיעה לבלות במועדון הפורום. צוות החקירה עמל בשבוע האחרון לגבות עדויות, ללכוד ראיות ולאמת גרסאות. על החשוד להיוותר במעצר בשלבים אלה בחקירה". המשטרה מייחסת לו סעיפים של אונס, מעשה סדום והשמדת ראיות.

במסגרת החקירה נעשה עימות בין שוורץ לבין המתלוננת נגדו בגין אונס, והמשטרה פועלת לאיתור מתלוננות נוספות. בתחקיר של תוכנית "הצינור" הגיעו לשש מתלוננות שטענו כי שוורץ ביצע בהן עבירות מין. העבירה הנוכחית שבה הוא נחשד בוצעה לכאורה לאחר פרסום הכתבות. המשטרה הודיעה כי היא חוקרת תלונות של שש נשים נוספות, חמש מהן כבר פנו למשטרה בעבר, בין היתר בעקבות התחקירים של "הצינור" בתחילת השנה.
לפי החשד, שוורץ השתמש בחומרים מאלחשים כדי להביא להורדת ההגנה של הקורבנות שלו ולהביא אותן לחדרו. לפי חקירת המשטרה מדובר בשיטת ציד דומה בחלק מהמקרים. המשטרה אמרה כי היא מבקשת להשאירו במעצר בין היתר כדי להגן על הקורבנות, שכן מדובר באדם בעל עוצמה ויכולת שליטה גדולה.
סנגורו של שוורץ, עו"ד אבי חימי, תהה בדיון מדוע המשטרה לא עשתה דבר מחודש ינואר, אז הוגשו תלונות נגד שוורץ, ועד עתה. נציגי המשטרה השיבו כי היו עסוקים בגיבוש ראיות: "ידענו שהשאלה תעלה. הדברים מוסברים בפני בית המשפט".
2 צפייה בגלריה
"מאורת פשע ושרצים". מועדון הפורום
"מאורת פשע ושרצים". מועדון הפורום
"מאורת פשע ושרצים". מועדון הפורום
(צילום: מאיר אזולאי)
עו"ד חימי טען כי המשטרה בדקה את התלונות. "אין אדם חשוד באונס שלא עוצרים אותו ומביאים לחקירה", הוא אמר. "תסבירו מה קרה מאוקטובר 2021 ועד עתה. אתם יודעים על המקרים חודשים ארוכים. למה עכשיו אתם באים לבקש ימי מעצר? בגלל הרעש התקשורתי?". נציגת המשטרה השיבה כי "צוות החקירה עסק באיסוף וגיבוש הראיות, שהבשילו למעצר החשוד".
על תלונה אחת לפחות חלה התיישנות ועו"ד חימי תהה בנוגע לעניין. "מה אתה מציע, שנזרוק את הקורבנות לפח האשפה?", הטיחה בו החוקרת אבידן. במשטרה הסבירו כי לא ניתן לגבש ראיות כדי שיוגש כתב אישום בנושא, אך התלונה הזו יכולה לבסס דפוס פעולה נגד החשוד.
עו"ד אבי חימיעו"ד חימיצילום: מוטי קמחי
בעקבות התחקיר הגיעה מתלוננת נוספת, שעל פי החשד הותקפה ב-2016. מקרה נוסף מתוארך לשנת 2018, ואירוע אחר משנת 2013, כאשר לפי החשד לאחר התקיפה המינית השניים אף ניהלו זוגיות.
בסיכומיה אמרה אבידן כי "יש פוטנציאל לשיבוש ממשי. אני מתרשמת כי המקום, מועדון הפורום, הוא מאורת פשע ושרצים המחפים כולם על מעשיו של איש אחד. נראה כי כל ילדה שנכנסת למועדון נמצאת בסכנה. הוא יודע לתדרך את כולם. מבחינתי ניתן לחשוב שהוא הכין מבצע מראש ליום שבו ייעצר".