בפינלנד מודאגים מהתפרצות חדשה של נגיף הקורונה, ומדווחים שיותר מ-120 תושבים שחזרו מרוסיה השכנה אובחנו כנשאים של הנגיף. רוב הנדבקים החדשים הם אוהדי כדורגל שנסעו לעודד את נבחרתם במשחקים שנערכו בסנט פטרבורג, במסגרת אליפות אירופה בכדורגל.
האוהדים חזרו מרוסיה בימים שבהם מתמודדת המדינה עם מספר נדבקים שלא נראה כבר חודשים. כתוצאה מהתפשטות הווריאנט ההודי הגיע היום מספר הנדבקים החדשים ברוסיה ל-21,665 בני אדם - עלייה של 25% מהשבוע שעבר, ומספר הנדבקים היומי הגבוה מאז 21 בפברואר.
3 צפייה בגלריה
אוהדי פינלנד ביורו 2020
אוהדי פינלנד ביורו 2020
אוהדי פינלנד ביורו 2020
(צילום: רויטרס)
הערים הגדולות ברוסיה, מוסקבה וסנט פטרבורג, סובלות מזינוק בתחלואה: במוסקבה דווח בימים האחרונים על 8,457 נדבקים חדשים, ובסנט פטרבורג על 1,247. מספר המתים בסנט פטרבורג הגיע היום ל-107. לפי הדיווחים ברוסיה זה מניין הקורבנות הגבוה בעיר כלשהי ברוסיה מתחילת המגפה.
סנט פטרבורג היא אחת הערים שמארחות את משחקי יורו 2020, שמתקיימים הקיץ ביותר מ-10 אצטדיונים ברחבי אירופה. היא אירחה שישה משחקים בשלב הבתים באליפות אירופה, וביום שישי תארח משחק בשלב רבע הגמר. אלפי אוהדים זרים הגיעו לעיר ומשוטטים ברחובותיה - בתקופה שבה התלמידים נמצאים בחופשת הקיץ. בעיר החריפו בשבוע שעבר את הגבלות הקורונה לנוכח הזינוק במספר הנדבקים. בין השאר נסגרו מתחמי המזון בקניונים, ודוכני האוכל במתחם האוהדים.
כ-3,000 פינים נסעו באוטובוסים, מיניבוסים ומכוניות לעודד את הנבחרת. שניים משלושת המשחקים של פינלנד התקיימו בסנט פטרבורג: ברביעי שעבר התמודדה מול רוסיה, וביום שני שיחקה מול בלגיה. פינלנד סיימה במקום השלישי בבית ולא העפילה לשמינית הגמר.
למרות שמשמר הגבול הפיני נערך לתנועה ערה מסנט פטרבורג, במעבר הגבול ואלימה נרשמו בשלישי עומסים כבדים. עשרות אוטובוסים ומאות מכוניות המתינו לבדיקות קורונה בגבול. בשלב מסוים, כשהתור התארך, החליטו הרשויות להניח לנוסעים להיכנס לפינלנד מבלי לעבור בדיקות – בתנאי שייבדקו באזור מגוריהם כשיגיעו הביתה. לפי הערכות 800 איש נכנסו לפינלנד מבלי להיבדק.
3 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
פינלנד קראה לכל הנוסעים שהגיעו מרוסיה להיבדק, והדגישה שכל אוטובוס או מיניבוס עלול היה להיחשף לנגיף. לפי הרשויות ייתכן שמקור ההתפרצות הוא במסעדה גרמנית בסנט פטרבורג. מספר התושבים בעיר השנייה בגודלה ברוסיה הוא יותר מ-5 מיליון – כמעט כמו אוכלוסיית פינלנד כולה.
בגבול פינלנד-רוסיה יש שני מעברי גבול, והם סגורים מאז מרץ 2020 ונפתחים רק במקרים חריגים – כמו נסיעות של אוהדי נבחרת פינלנד למשחקי היורו. מספר הנדבקים בפינלנד נמוך בהשוואה למדינות אחרות באירופה: פחות מ-95,000 נדבקו בנגיף מתחילת המגפה ו-969 מתו ממנו.