תיעוד: הצתת רכבו של ראש עיריית טירת כרמל

טביעות אצבע שנותרו על בקבוק שהכיל חומר דליק הובילו לכתב אישום נגד בר-אל משה, בן 19 מטירת כרמל, בגין הצתת מכוניתו של ראש העיר אריה טל בדצמבר האחרון. כך עולה מכתב אישום שהגישה היום (שני) פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר. בכתב האישום לא מצוין המניע של הצעיר, אך טל מעריך שהוא שימש שליח של גורם המבקש לאיים עליו. משה מכחיש את מעורבותו באירוע, ובינתיים הוגשה בקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים.
רב-פקד תומר קסלסי, שעמד בראש צוות החקירה ביחידה המרכזית במחוז חוף, טוען שמדובר באירוע חמור שעלול היה לגבות קורבנות בנפש, שכן האש התפשטה לכיוון הבית שבו שהו טל ובני משפחתו וכן לבית השכנים.
תיעוד השריפה מחוץ לביתו של אריה טל
(צילום: באדיבות המשפחה)

2 צפייה בגלריה
אריה טל ראש עיריית טירת כרמל ליד רכבו שהוצת
אריה טל ראש עיריית טירת כרמל ליד רכבו שהוצת
אריה טל ליד רכבו שהוצת. "נעשתה חקירה רצינית"
(צילום: אלעד גרשגורן)
ההצתה התרחשה ב-12 בדצמבר. על פי כתב האישום, בסמוך לשעה 2:31 לפנות בוקר הגיע משה למקום עם אדם נוסף שזהותו אינה ידועה. הם חבשו כיסויי ראש והנאשם עטה כפפה על ידו הימנית. לטענת התביעה, השניים היו מצוידים בבקבוק פלסטיק שהכיל בנזין ובמצת. באותה העת ישנו בבית ראש העיר טל, אשתו בתיה ובתם, ובבית הסמוך ישנו השכנים.
ראש צוות חקירה רב פקד תומר קסלסירב-פקד תומר קסלסיצילום: נחום סגל
"הנאשם ניגש לחניית הרכבים בחצר בית ראש העיר, הצמודה לבית, שפך את הבנזין על חלקו הקדמי של רכב סקודה השייך לעיריית טירת כרמל והצית אותו", נכתב בכתב האישום. "שותפו עמד בסמוך. מיד לאחר מכן נראים השניים במצלמות האבטחה נמלטים בריצה".
כתוצאה מההצתה נשרפו מכונית הסקודה ומכונית הטויוטה של אשת ראש העיר. כמו כן נגרמו נזקי חום ופיח לשער החניה ולגדר המקיפה את בית ראש העיר. בנוסף אחזה האש בקיר בית השכנים ובפרגולת עץ הממוקמת בחצר ביתם. גם המכונית שלהם ניזוקה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהצתת רכבו של ראש עיריית טירת כרמל
תיעוד מהצתת רכבו של ראש עיריית טירת כרמל
מתוך תיעוד במצלמות האבטחה
(צילום: דוברות המשטרה)
אדם שהגיע למקום כמה דקות לאחר ההצתה התיז מים על האש באמצעות צינור השקיה, אך לא הצליח לכבות את האש בשל עוצמתה. בהמשך הגיעו כוחות כיבוי אש שהשתלטו על השריפה. על פי כתב האישום, הנזק הכולל כתוצאה מהמעשה נאמד בכ-395 אלף שקל.
אריה טל אמר ל-ynet: "אני מרוצה מאוד מעצם הגשת כתב האישום. נעשתה כאן עבודת חקירה רצינית וממוקדת. ראיתי את החוקרים מסתובבים הרבה זמן סביב הבית. זה נותן מעט נחת וביטחון, במיוחד לרעייתי ולילדים. נקווה שנדע בהמשך גם מי השולח של אותו מצית. לי אין שום מושג מדוע פגעו ברכוש שלנו".
מאז ראש השנה זוכה טל לאבטחה ברמה 6, הגבוהה ביותר, בעקבות מידע שהגיע למשטרה על הכוונה לפגוע בו. "זה מצב מאוד לא נעים למשפחה ולי", הוא מוסיף. "אולי מנסים להלך עלי אימים. אמשיך לפעול למען פיתוחה של העיר".
עו"ד מיכאל כרמלעו"ד מיכאל כרמל
על הדרך למעצרו של הנאשם אמר ראש ענף זיהוי פלילי במחוז חוף, רב-פקד עוזי נגר: "איתרנו ממצאים שונים ובהם הבקבוק שהכיל חומר דליק שבו עשה הנאשם שימוש. הממצאים הובאו לבדיקה במעבדה לזיהוי פלילי ואיתרנו טביעות אצבע. בעבודה פורנזית הצלחנו לחשוף את זהות החשוד".
סנגורו של הנאשם, עו"ד מיכאל כרמל, מסר בתגובה: "מרשי לא קשור להצתה. הוא מכחיש את המעשה המיוחס לו מכל וכל".