דוד אדרי, בעלה של רחל אדרי ("רחל מאופקים") שגילתה תושייה ב-7 באוקטובר בעת חילוצם מידי מחבלי חמאס בביתם, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 68. "משפחתו של דוד מעידה כי האירוע מבחינתו לא הסתיים מעולם", אמר ראש העיר אופקים איציק דנינו.
3 צפייה בגלריה
רחל ודוד אדרי
רחל ודוד אדרי
דוד ורחל אדרי
(צילום: הרצל יוסף, משלחת ישראל באום)
במהלך מתקפת מחבלי חמאס פרצו חמישה מחבלים לביתם של בני הזוג אדרי והחזיקו בהם כבני ערובה. בנם, פקד אביתר אדרי שמשרת כשוטר במשטרת שדרות, הגיע עד פתח בית הוריו וראה כיצד מחבל מחזיק רימון צמוד לאימו, ומעבירו מיד ליד בחיוך.
למחבלים שהחזיקו בדוד וברחל היה נשק רב, שכלל בין היתר רימונים, רובי סער וטיל לאו. במהלך שהיית המחבלים בבית הגישה להם רחל עוגיות, קפה וארוחת צהריים, ושוחחה עימם ממושכות כדי לנסות לשבש את דעתם. רחל הלכה לשירותים כמה פעמים, על מנת שהשוטרים יוכלו להבחין בה בכל פעם שאחד המחבלים ליווה אותה.

3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן רחל אדרי רחל מאופקים
ג'ו ביידן רחל אדרי רחל מאופקים
רחל אדרי עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: Brendan Smialowski / AFP)
בשלב מסוים סימנה רחל לבנה קצין המשטרה ולשאר השוטרים על אצבעות ידה כדי לתאר כמה מחבלים נמצאים בבית. אחרי 19 שעות של הימצאות המחבלים בבית ומעורבות של צוות המשא ומתן המשטרתי פרצו לוחמי הימ"מ לדירה, חיסלו את המחבלים וחילצו את בני הזוג אדרי.
בעקבות התנהלותה הפכה רחל לכוכבת רשת, התראיינה פעמים רבות בטלוויזיה ופגשה את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקורו בארץ. בנוסף, רחל גם פרסמה מתכון של העוגיות המפורסמות שלה, שאותן הציעה למחבלים שפרצו לביתה.
3 צפייה בגלריה
רחל אדרי מאופקים עם בנה
רחל אדרי מאופקים עם בנה
רחל אדרי עם בנה אביתר
(צילום: יובל קרני)
"הצטערתי לשמוע על פטירתו של דוד אדרי, מוותיקי העיר אופקים, בעלה של רחל, שבאירועי 7 באוקטובר הוחזק כבן ערובה יחד איתה בביתם לאחר שהמחבלים פרצו פנימה", אמר ראש העיר אופקים דנינו. "האירוע אמנם הסתיים בשלום ובני הזוג חולצו ממנו חיים, אך משפחתו של דוד מעידה כי האירוע מבחינתו לא הסתיים מעולם".
ראש העיר הוסיף: "הם הבחינו בחודשים האחרונים בהידרדרות במצבו, ככל הנראה על רקע האירוע הטראומטי שחווה. לצערנו, היום כוחו כבר לא עמד לו והוא הלך לעולמו בגיל 68, כארבעה חודשים לאחר יום הולדתו שחל ב-7 באוקטובר.
"אנו שולחים חיבוק גדול לבני המשפחה היקרים, לרחל הגיבורה שלנו ולילדים אביתר, חנית וטל. העיר אופקים כולה שותפה לכאב ולצער שאתם חווים בשעות אלה. שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".
דוד אדרי הובא למנוחות הערב בבית העלמין בעירו. המשפחה תשב שבעה ברחוב ירמיהו 63 באופקים.