גורם מדיני רם דרג מכחיש הערב (יום ג') כי ישראל קיבלה התראה מוקדמת ממצרים על המתקפה המאסיבית שתכנן חמאס. "לא קיבלנו התראה מהמצרים. יהיה זמן לבדוק את המודיעין שלנו אבל לא כעת", אמר הגורם בתדרוך לכתבים צבאיים בקריה בתל אביב. "קיבלנו מסרים הפוכים מהמצרים, הם דיברו על רגיעה", טען עוד.
1 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP)
את ההכחשה ניפק הגורם אחרי שב-ynet נחשף הערב כי על פי גורם בכיר מאוד במודיעין המצרי, כעשרה ימים לפני מתקפת הפתע של חמאס לשטח ישראל, התקשר שר המודיעין המצרי, גנרל עבאס כאמל, לראש הממשלה בנימין נתניהו והזהיר אותו כי מכיוון עזה עומד להתרחש "משהו חריג, מבצע אימתני". הגורם המצרי הוסיף כי כאמל "נדהם מהאדישות שהפגין נתניהו", ומקורות במצרים טענו כי נתניהו אמר לו שצה"ל וכוחות הביטחון "שקועים" בהתמודדות עם הערים ביהודה ושומרון שמהן מופעל טרור נגד ישראל. נתניהו הכחיש את הדיווח.
הבכיר הישראלי חזר על הגדרת המטרה לצה"ל, והיא "לשלול את יכולות חמאס". הוא סירב להצהיר על מטרה כמו מיטוט שלטון חמאס בעזה, ובכלל הותיר את מטרות המלחמה עמומות: "אני רוצה שאירוע כזה לא יתרחש עוד 50 שנים". כהגדרתו, היקף הפגיעה בישראל חמור אף יותר מזה שעמו התמודדה ארה"ב אחרי פיגועי 11 בספטמבר: "יש כאן מרכיבים של דאעש וזה מדגיש מול איזה אויב אנחנו מתמודדים ועל זה דיבר ראש הממשלה עם מנהיגי העולם. ראש הממשלה הגדיר מספר מטרות לצבא טיהור השטח, מעבר להתקפה, ייצוב הגבולות בדגש על לבנון ואיו"ש, וגיוס תמיכה בינלאומית".
לדברי הגורם, לא מתנהל משא ומתן לחילופי שבויים. הגורם הוסיף כי ההנחיות לצה"ל הן להסיר את הכפפות בעזה וכי מדיניות "הקש בגג" השתנתה – ותופעל כעת רק במקרים מיוחדים, ולא כמו בעבר. לדבריו ישראל "מנתקת כעת את חבל הטבור בין ישראל לעזה". להערכתו, איראן דוחפת את חיזבאללה להיערך למלחמה.