על רקע המשבר בקואליציה שהסלים מאז שחברת הכנסת עידית סילמן מימינה הודיעה על פרישה ממנה - מה שהוביל גם להכרזה על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש מהסיעה - מנכ"לית ימינה סטלה ויינשטיין התראיינה הבוקר (רביעי) לאולפן ynet ואמרה כי "סילמן, כמו רינאווי זועבי ממרצ, היא טעות פוליטית. מה שהן עושות זה סחיטה באיומים".
ויינשטיין התייחסה לכך שהקואליציה לא הצליחה להעביר שלשום את התקנות שמחילות את הדין הפלילי על יהודה ושומרון. "כולנו יודעים שהאחריות היא עלינו שהחוק לא עבר", אמרה. "האחריות היא על כולנו ואנחנו לא מתחמקים ממנה. אנחנו, להבדיל מסיעת הציונות הדתית שמפקירה את אנשי הציונות הדתית, נילחם על זה שהחוק יעבור".
3 צפייה בגלריה
עידית סילמן
עידית סילמן
"פוליטיקאי שמשתמש במנדט שלו כדי לסחוט קואליציות - פשוט לא אמור להיות שם". סילמן, בנט ושיקלי
(צילום: יואב דודקביץ', רויטרס, דוברות הכנסת )
3 צפייה בגלריה
סטלה ויינשטיין
סטלה ויינשטיין
"ברגע שלא נוכל לשרת את הציבור - ניקח צעד אחורה". מנכ"לית ימינה
את חברת הסיעה עידית סילמן, שנעדרה מההצבעה על הארכת תקנות יו"ש שלשום אחרי שהודיעה על פרישה מהקואליציה לפני כחודשיים, כינתה ויינשטיין "טעות פוליטית" ואמרה כי "בדיוק כמו רינאווי זועבי ממרצ, שתיהן פשוט סוחטות באיומים. שמעתי דיווחים הבוקר שסילמן אמרה למקורביה שניר אורבך לא יקיים דיון על הפרשתה מהסיעה מאחר שהיא יודעת דברים על התנהלותו הכלכלית כמנכ"ל הבית היהודי. זה מגוחך. האם כך אמור לנהוג נציג ציבור ומשרת עם? אורבך הוא איש ראוי וערכי והוא גם היה מנכ"ל מצוין".
"סילמן ורינאווי זועבי מחזיקות את המנדט שלהן כבני ערובה, ובעיניי זו טעות פוליטית שהן שם", המשיכה ויינשטיין. "אני מקווה שראשי המפלגות ילמדו מזה. זה בסדר לעשות טעויות כל עוד אנחנו לומדים מזה. אני בהחלט למדתי מהדבר הזה ואני אפעל בכל כוחי כדי שהן יישארו מחוץ לחיים הפוליטיים, כי כל פוליטיקאי שמשתמש במנדט שלו כדי לסחוט קואליציות - פשוט לא אמור להיות שם".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"אם היה מקיים את הבטחתו ומספח את יו"ש - לא היינו במצב הזה". נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"יש כאן איזה סטארט אפ חדש שאנשים נבחרים כחלק ממפלגה ואז מחליטים שהם לא כאן ולא כאן, לא קואליציה ולא אופוזיציה - פשוט יושבים על הגדר", אמרה מנכ"לית ימינה. "זה מאוד נוח, במקום לעבוד למען המשכורת המאוד גדולה שהם מקבלים הם בוחרים לא להיות חלק מהמשחק. כל מי שנשאר במפלגת ימינה, בין אם זה איילת שקד, אביר קארה או ניר אורבך - מבינים את המשמעות האידיאולוגית שיש לטוב המשותף בממשלה. ברגע שנבין שאנחנו לא יכולים יותר לשרת את הציבור שבחר בנו מתוך הממשלה הזו, כולנו נהיה מספיק הוגנים כדי לקחת צעד אחורה, אבל כעת כולנו מבינים שיש לנו משימות גדולות להשלים".
על הטענה כי גם ראש הממשלה בנט הפר את הבטחות הבחירות שלו, אמרה וויינשטיין כי "קודם כל הייתה לנו הבטחה אחת ויחידה וזה לא לגרור את מדינת ישראל לבחירות, והדבר השני היה שאמרנו שוב ושוב שצריך להחליף את נתניהו". לדבריה, "אנחנו כלל לא היינו במצב הזה מבחינת חוק יו"ש אם נתניהו היה מקיים את הבטחת הבחירות הקודמת שלו לספח את יו"ש ולהחיל שם באופן סופי את החוק הישראלי. כאשת ימין אני התאכזבתי קשות כשזה לא קרה".