שעות לפני הפיגוע שבו נרצח אהובה היא פרסמה בפייסבוק כי היא מחפשת דירה חדשה עבורם, "כדי ליהנות עוד קצת מהעיר". היום (שבת) אריאל וינבלט, בת זוגו של תומר מורד שנרצח בפיגוע ברחוב דיזנגוף עם חבר ילדותו איתם מגידי ועם ברק לופן, ספדה לו בפוסט קצר ומרגש: "תומר שלי. אהבת חיי. אתה כל העולם שלי. מחכה שתבוא להעיר אותי מהחלום. אני אוהבת אותך. אתה בתוכי לנצח".
5 צפייה בגלריה
תומר מורד וחברתו אריאל וינבלט
תומר מורד וחברתו אריאל וינבלט
תומר מורד ובת זוגו אריאל וינבלט
(מתוך פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
תומר מורד וחברתו אריאל וינבלט
תומר מורד וחברתו אריאל וינבלט
"מחכה שתבוא להעיר אותי מהחלום". אריאל ותומר ז"ל
(מתוך פייסבוק)
אריאל, בת זוגו בשבע השנים האחרונות של תומר, סיפרה למנחמים הרבים כי לשניים היו תוכניות לעתיד משותף לאחר סיום לימודיו של תומר באוניברסיטת תל אביב. ביום הפיגוע הספיקה החברה אריאל לפרסם פוסט שבו כתבה בין השאר: "תומר ואני מחפשים דירה בלב תל אביב, נראה כמו משימה בלתי אפשרית עכשיו. אז פליז תעזרו לנו, תנו לנו ליהנות מהעיר עוד קצת".
חבריהם של השניים סיפרו כי אריאל ותומר התגוררו ברחוב בר כוכבא ליד דיזנגוף וגם איתם וחברתו איילה גרו בתל אביב. מחר חברי הילדות יובאו למנוחת עולמים בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא.
גם אמה של בת הזוג אריאל, אורלי וינבלט, ספדה לתומר מורד: "תומר שלנו, אני לא מעכלת שאתה לא כאן, מתקשה לכתוב עליך בלשון עבר. הלב מסרב להאמין שזה אמיתי ושלא נראה אותך יותר. בחודש יוני הקרוב הייתם חוגגים, אתה ואריאל ביתי האהובה, שבע שנים של זוגיות מדהימה. השנה שניכם הייתם מסיימים את הלימודים ומתחילים את הפרק הבא בחיים. היית בן בית אצלנו. מהרגע שנכנסת עם המטר תשעים שלך כל תשומת הלב הופנתה אליך".
5 צפייה בגלריה
תומר מורד ואיתם מגיני
תומר מורד ואיתם מגיני
תומר מורד ואיתם מגיני, שניים מהנרצחים בפיגוע
5 צפייה בגלריה
התמונה האחרונה. ברק לופן בוועד האולימפי
התמונה האחרונה. ברק לופן בוועד האולימפי
ברק לופן (במרכז). רק ביום רביעי קיבל את תעודת המאמן
(צילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת)
"היית ארץ ישראל היפה בשבילנו, ונפעמתי מהאהבה והכבוד שרכשת להורים היקרים שלך", כתבה אמה של בת הזוג. "האהבה של אריאל ושלך לא הייתה מוטלת מעולם בספק והיא הייתה שלמה ומושלמת. היית בן הזוג הכי טוב שיכולתי לבקש בשביל הבת שלי, והשארת אותנו כואבים והמומים. תומר, השארת חור ענק בלב שלנו. תן לנו את הכוחות להמשיך בלעדיך. אוהבים אותך ונזכור אותך תמיד בליבנו. יהיה זכרך ברוך".
אחותה של אריאל, קארין, נפרדה גם היא מתומר: "אני רוצה שכולם ידעו מי זה תומר. תומר היה מלח הארץ (מלח הארץ אמיתי אבל, מהאיכותיים ביותר שיש לנו), כל דבר שעשה עשה בהצלחה, היה קצין בנח"ל, עמד ממש בקרוב לסיים 4 שנות לימודי הנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב, היה מעריץ שרוף של הפועל תל אביב, הוא אהב את הארץ יותר מהכול ואהב לטייל בה. הוא היה בן זוג מדהים לאחותי. במקום ללוות אותה להלוויה, היינו אמורות ללוות אותה לחתונה. תומר היה מלא שמחת חיים, דעתן, אהב לבשל, היה בן מדהים להורים שלו, היה קורע אותנו מצחוק מחדש בכל הזדמנות ופשוט היה כיף להיות בסביבתו תמיד".
5 צפייה בגלריה
אנשים הגיעו להדליק נרות ולהניח פרחים בזירת הפיגוע
אנשים הגיעו להדליק נרות ולהניח פרחים בזירת הפיגוע
זירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף, אתמול
(צילום: רויטרס)
מורד היה אוהד הפועל תל אביב בכדורגל, ובעמוד הפייסבוק כתבה הקבוצה: "המשפחה ביקשה למסור לכל מי שהפועל תל אביב חשובה לו - תומר היה אדום בנשמה, אהב את הקבוצה בכל לבו. נשמח שיגיעו כמה שיותר אוהדים ונציגים ללוות אותו בדרכו האחרונה".
היום מסר מועדון הכדורגל כי בתום מסע הלוויה, שיחל ב-15:30, ייצאו הסעות ללא תשלום מבית העלמין בכפר סבא לאצטדיון טוטו טרנר בבאר שבע, למשחקה של הקבוצה מול הפועל באר שבע. בתום המשחק, בשעה 22:20, ייצאו האוטובוסים בחזרה לבית העלמין בכפר סבא - עם עצירה אחת בתחנת הרכבת תל אביב השלום.
"אנו כואבים את כאבן של משפחות הנרצחים, משתתפים בצערן העמוק ושולחים את תנחומינו הכנים. במשחק מול הפועל באר שבע שחקני הקבוצה יענדו סרטים שחורים, לכבד את זכרו של תומר מורד", הוסיפו.
בפיגוע נרצח גם איתם מגיני, חבר ילדות של תומר. לפני כחודש התארס איתם עם בת זוגו איילה. מיד לאחר מכן הם טסו לחופשה ברומא וכשחזרו התחילו לתכנן את החתונה. לפני יומיים שלח מגיני לסבו חגי הודעה. "אני רוצה להתייעץ איתך לגבי הצד שלך, אבל בלי לחץ", כתב מגיני לסב. אתמול סיפר חגי בבכי: "שלחתי לו אמש הודעה שייתן סימן שהוא בסדר ולא הופיע וי כחול. הוא רצה להתייעץ איתי לגבי החתונה, זה כבר לא יקרה".
אתמול נקבע בבית החולים איכילוב מותו של הנרצח השלישי בפיגוע, ברק לופן, בן 35. ברק, חותר קיאקים מצטיין שהפך למאמן, הותיר אחריו את אשתו דנה ואת שלושת ילדיהם. ביום רביעי בצהריים קיבל את התעודה לאחר סיום התוכנית הלאומית למאמנים במכון וינגייט.