הוא שיתף פעולה עם מדליסט אולימפי ישראלי, אימן אגדה פראלימפית ורק ביום רביעי בצהריים קיבל את התעודה לאחר סיום התוכנית הלאומית למאמנים במכון וינגייט. יממה אחר כך נרצח ברק לופן בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ביחד עם חברי הילדות איתם מגיני ותומר מורד מכפר סבא. לופן הותיר אחריו את אשתו דנה ואת שלושת ילדיהם. הלווייתו תיערך ביום ראשון בשעה 17:30 בבית העלמין בקיבוץ גינוסר.
3 צפייה בגלריה
התמונה האחרונה. ברק לופן בוועד האולימפי
התמונה האחרונה. ברק לופן בוועד האולימפי
התמונה האחרונה. ברק לופן בוועד האולימפי
(צילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת)
בטקס שנערך לו בוועד האולימפי ביום רביעי האחרון, שבו הוענקה לו תעודת ההסמכה עם סיום קורס "הפודיום", הוא צולם לצד יעל ארד, המדליסטית הראשונה של ישראל ויו"ר הוועד האולימפי. "הלב נשבר נוכח המשך גל הטרור הנורא כשבן עוולה, מחבל מתועב, לקח חיים של מלח הארץ, צעירים ויפי נפש והפר את מהלך החיים שכל כך מגיע לנו לחיות", כתבה ארד בעמוד הפייסבוק שלה.
"ברק לופן שלנו, ספורטאי מצטיין, חותר קיאקים, חבר הסגל האולימפי, קסם של אדם, מצטרף לשני חברי הילדות המקסימים מכפר סבא, איתם מגיני ותומר מורד זכרם לברכה", כתבה לאחר שבבית החולים נקבע מותו של לופן. "ברק המקסים הקדיש עצמו לאימון, ורק ביום רביעי האחרון קיבל את תעודת ההסמכה בתוכנית המאמנים הלאומית. מרכינה ראש ומחבקת את המשפחה, את ענף הקיאקים, את חברי קיבוץ גינוסר ואת חברינו בוועד הפראלימפי".
3 צפייה בגלריה
ברק לופן
ברק לופן
ברק לופן
(צילום: אריק מרמור)
כבר בגיל 19 זכה לופן במדליית ארד באליפות אירופה בקיאק זוגי למרחק 200 מטר עם המדליסט האולימפי מסידני 2000, מיכאל קולגנוב, ואף סיים עם קולגנוב במקום השישי באליפות העולם (ב-500 מטר). הוא נכלל בסגל האולימפי, אבל לאחר שקולגנוב הפסיק להתחרות איתו, הוא לא הצליח להעפיל למשחקי לונדון 2008 ופרש זמנית מהספורט.
רועי ילין, שהגיע לגמר האולימפי בקיאקים באולימפיאדה שלפני כן ושימש כמו לופן מאמן באגודת הפועל תל אביב, כתב עליו בפייסבוק: "רוצח רשע לקח את באקי. יותר מ-15 שנה של אימונים, תחרויות והדרכות ביחד. לאמן את המועדון ביחד איתך הייתה כזו פריבילגיה. נוח על משכבך בשלום".

ב-2010 חזר לופן לחתור והשתתף באליפות העולם. לאחר מכן עבר לאימון, והפך בין היתר למאמנה של פסקל ברקוביץ', שהשתתפה בארבעה משחקים פראלימפיים וזכתה במדליות באליפויות עולם ואירופה בחתירה. היא הגיעה לאיכילוב בזמן שהרופאים נאבקו על חייו של לופן: "אני גרה מאוד קרוב למקום האירוע ושמענו מלא סירנות ומלא בלגאן והבנו ישר שמשהו לא תקין קורה. הלכנו לישון ולא ידענו שאחד החברים שלנו נפגע אנושות. זה נראה כמו סרט, אבל לצערנו זה ממש לא סרט וזה מאוד עצוב".
אגדה פראלימפית נוספת, החותרת מורן סמואל שזכתה בשתי מדליות במשחקים הפראלימפיים וכן באליפות העולם בחתירה, ספדה ללופן בפייסבוק: "שנים שאתה עושה לי גלים, תמיד עם חיוך. שנים שאנחנו חולפים זה על פני זו, חולקים את הירקון הקטן של תל אביב. שנים צופה מהצד במקצועיות הבלתי מתפשרת שלך. תמיד עם חיוך. עשוי מכל החומרים הנכונים. וברגע אחד הכול נגמר".
3 צפייה בגלריה
ברק לופן
ברק לופן
ברק לופן
(באדיבות המשפחה)
"בן עוולה רוצח אותך ואי אפשר לכמת את האובדן שחשים כל מי שהכירו אותך. ואי אפשר להבין מה עוברת המשפחה שלך. וכל פעם מחדש אי אפשר לתפוס את המציאות שבה הנרצח.ת הבא.ה יכולים להיות כל אחד ואחת מאיתנו", כתבה סמואל. "ברק לופן הי"ד, הנרצח השלישי במתקפת הטרור בתל אביב. קיאקיסט מצטיין, מאמן, מודל לחיקוי, איש משפחה למופת".
ספורטאית נוספת שהשתתפה בתחרויות קיאקים בינלאומיות לצד לופן, מרינה לבקוביץ', כתבה בפוסט מרגש: "נשמה שלנו, אלוף. למה? איך? זה לא נקלט. תעירו אותי מהחלום הרע הזה, זה פשוט בלתי נתפס. אתה אדם מדהים, איש משפחה, חבר יקר, תמיד רגוע ותמיד תומך ועוזר. יותר מ-10 שנים חתרנו יחד בתחרויות לאומיות ובינלאומיות, ולאורך כל הדרך תמיד ידעתי שאני יכולה לפנות אליך לעזרה או תמיכה. איך במקצה הכי חשוב בחייך החלטת לפרוש לפני הזמן".
פורסם לראשונה: 23:34, 08.04.22