2 צפייה בגלריה
קמפיין הליכוד עם סיסמה חוזרים לחיים שמחקה את קמפיין ה חיסונים של משרד הבריאות עתירה של עמותת אחריות לאומית ל ועדת הבחירות המרכזית
קמפיין הליכוד עם סיסמה חוזרים לחיים שמחקה את קמפיין ה חיסונים של משרד הבריאות עתירה של עמותת אחריות לאומית ל ועדת הבחירות המרכזית
הקמפיין של הליכוד ושל משרד הבריאות
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עוזי פוגלמן אסר הערב (יום ג') על הליכוד להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים" של משרד הבריאות. הוא קיבל את העתירה של עמותת "אחריות לאומית" שעליה פורסם לראשונה ב-ynet, והורה לליכוד לשלם את הוצאות העותרת - 3,000 שקל. עם זאת קבע כי "לא הונחו תשתית עובדתית מספקת ותשתית משפטית מספקת לטענה שהביקורים במתחמי החיסונים עולים כדי שימוש בנכסי הציבור בניגוד לחוק".
מנכ"ל עמותת "אחריות לאומית", עו"ד אושי אלמליח, אמר בתגובה: "הליכוד ונתניהו קיבלו היום צו מניעה למעשה המביש והציני שעשו בסלוגן החיסונים הלאומי. נעמדנו מול כוחות אדירים לקרב עיקש, במקום שבו היו צריכים לעמוד מערכות אכיפת החוק והפוליטיקאים. שנים רבות של שלטון גרמו לנתניהו ולליכוד להניח שהם מפלגה שיש לה מדינה. אחריות לאומית תפנה בימים הקרובים ליועמ"ש על מנת שיפתח בחקירה בשל מעורבותם של יועצי שר הבריאות בקמפיין משרד הבריאות".
2 צפייה בגלריה
יו"ר ועדת הבחירות עוזי פוגלמן
יו"ר ועדת הבחירות עוזי פוגלמן
יו"ר ועדת הבחירות עוזי פוגלמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אמש הגיש היועמ"ש לממשלה את עמדתו ליו"ר ועדת הבחירות בתשובה לעתירת עמותת אחריות לאומית, נגד השימוש בסלוגן של משרד הבריאות. בתגובה טענה הליכוד לעתירה אין עילה ותשתית ראייתית וכי "המדינה לא טענה מעולם כי הסלוגן 'חוזרים לחיים', הוא יצירה מוגנת וכי זכויות הקניין בסלוגן שייכים למדינה".
עוד ציינו בליכוד כי "מבצע החיסונים הלאומי הוכרז כמטרה לאומי חשוב ולכן הממשלה והעומד בראשה, משרד הבריאות והעומד בראש השר יולי אדלשטיין, עובדי משרד הבריאות והצוותים הרפואיים, כולם נרתמו להצלחת מבצע החיסונים".
בחוות דעתו של היועמ"ש נכתב כי "הקמפיין התעמולתי 'רוכב' על הקמפיין הממלכתי, ועלול ליצור זיהוי בין הקמפיין הממלכתי לקמפיין תעמולתי-פוליטי באופן שיש בו כדי לנצל נכסי ציבור לתעמולת בחירות ואף עלול לפגוע בקמפיין הממלכתי לעידוד התחסנות, על ידי 'צביעתו' כקמפיין פוליטי". בהמשך, ציין היועמ"ש כי אם הליכוד לא יפסיק את השימוש בסיסמה, על משרד הבריאות יהיה לעשות זאת. "תוצאה שבה משרד הבריאות יפסיק את השימוש בסיסמה היא לא ראויה ועלולה לגרום לפגיעה בתכלית החשובה של מבצע עידוד ההתחסנות".