"למה ערב טוב? איך התמונה?": כמה שעות לפני הניתוח שעבר בהרדמה מלאה, ובזמן שעשרות אלפים הפגינו נגדו מול משכן הכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש (ראשון) מסיבת עיתונאים. בחדשות 13 פורסם כי בעקבות תקלה טכנית, שודרה החזרה הגנרלית שערך ראש הממשלה - ובה הוא נראה מתלונן על הקירור, וזונח לעיתים את הבעת הפנים הרצינית שלו בדרך כלל.


"וואו איזה מרחק זה, השתגעם? מה זה? תתקרב מה זה? סגור את הדלת. תסגרו את הקירור מיד", אמר. "איך? הם ישמעו את זה לא? ישמעו, ישמעו. איך התמונה? אזרחי ישראל, ערב טוב. למה ערב טוב? טוב לא משנה. תסגור את הווילון, מה קרה לך? רואים את זה. הווילון. שלא יראו".
בהמשך, אף כינה את הפעולה הצבאית בשיפא "מפתיעה" - אך מיהר לתקן ל"מופתית". הוא החל את החזרה על הצהרתו פעם נוספת, אך נעצר: "מה זה ההד הזה? תלך בחזרה, תלך בחזרה להתחלה. לא. טוב נו", אמר.
במסיבת העיתונאים, שהועברה בשידור ישיר לאחר אותה חזרה גנרלית, נתניהו התייחס למחאה נגדו מול משכן הכנסת, שקוראת להקדמת הבחירות, ואמר כי "הקריאות לבחירות עכשיו, בעיצומה של המלחמה ורגע לפני הניצחון - ישתקו את מדינת ישראל לפחות לחצי שנה. להערכתי אפילו לשמונה חודשים. הראשון שיברך על כך זה החמאס, וזה אומר הכול".
הוא אף התייחס לראשונה לעדות המצמררת של עמית סוסנה, שחשפה כי הותקפה מינית בשבי חמאס, ואמר כי "עמית סוסנה וחטופות אחרות נתנו עדויות מטלטלות על ההתעללות המינית הקשה שבוצעה בהן, וארגוני הנשים בעולם שתקו".
הוא התייחס גם למו"מ מול חמאס לעסקת חטופים, ואמר שארגון הטרור הקשיח עמדות. "יחד עם צוות המו"מ והקבינט אני עובד סביב השעון כדי להביא לשחרור כל חטופינו. אני עושה זאת תוך כדי איזון בין הלחץ על חמאס והגמישות האפשרית במו"מ", אמר. "מי שאומר שאני לא עושה הכול להחזיר את חטופינו טועה ומטעה. מי שיודע את האמת - ועדיין חוזר על השקר - גורם לצער מיותר למשפחות החטופים. האמת היא שבזמן שישראל הגמישה עמדות, חמאס מקשיח".