כמה שעות לפני הניתוח שיעבור הלילה בהרדמה מלאה, ובזמן שעשרות אלפי בני אדם מפגינים נגדו מול משכן הכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים במשרד רה"מ בירושלים - שבה אמר כי "הראשון שיברך על הקדמת הבחירות יהיה חמאס, זה יפגע במו״מ להחזרת החטופים". ynet העביר את מסיבת העיתונאים בשידור ישיר.

נתניהו התייחס למחאה נגדו מול משכן הכנסת, שקוראת להקדמת הבחירות, ואמר כי "הקריאות לבחירות עכשיו, בעיצומה של המלחמה ורגע לפני הניצחון - ישתקו את מדינת ישראל לפחות לחצי שנה. להערכתי אפילו לשמונה חודשים. הראשון שיברך על כך זה החמאס, וזה אומר הכול". לדבריו, "אני מחויב להחזיר את כל חטופינו - את הנשים והגברים, את האזרחים ואת החיילים, את החיים ואת החללים. לא אשאיר אף אחד מאחור".
ראש הממשלה התייחס לראשונה לעדות המצמררת של עמית סוסנה, שחשפה כי הותקפה מינית בשבי חמאס, ואמר כי "עמית סוסנה וחטופות אחרות נתנו עדויות מטלטלות על ההתעללות המינית הקשה שבוצעה בהן, וארגוני הנשים בעולם שתקו".
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול הכנסת נגד הממשלה
הפגנה מול הכנסת נגד הממשלה
ההפגנה מול משכן הכנסת. "חמאס הראשון שיברך על בחירות"
הוא התייחס גם למו"מ מול חמאס לעסקת חטופים, ואמר שארגון הטרור הקשיח עמדות. "יחד עם צוות המו"מ והקבינט אני עובד סביב השעון כדי להביא לשחרור כל חטופינו. אני עושה זאת תוך כדי איזון בין הלחץ על חמאס והגמישות האפשרית במו"מ", אמר. "מי שאומר שאני לא עושה הכול להחזיר את חטופינו טועה ומטעה. מי שיודע את האמת - ועדיין חוזר על השקר - גורם לצער מיותר למשפחות החטופים. האמת היא שבזמן שישראל הגמישה עמדות, חמאס מקשיח".
נתניהו פירט על דרישות ארגון הטרור: "בין השאר חמאס דורש את ביטול המסדרון וחזרה לא מבוקרת של עזתים לצפון הרצועה, לרבות מחבלי החמאס. לדרישות האלה של החמאס יש השלכות ביטחוניות שלא אפרט. עם כל הקושי שבדבר - צריך לנהל את המו"מ בקור רוח ובנחישות מושכלת. זו הדרך היחידה להחזיר את כל חטופינו. יש כאן השלכות מבצעיות מאוד חשובות, וזה לא רק שאלה שאני שואל אלא שגם הרמטכ"ל ושר הביטחון. לא אפרט כאן את כל השיקולים כי אני לא בונה על לתת לחמאס את כל המידע ואני מעוניין להצליח במו"מ".
כשנשאל על הערותיהם של חברי הכנסת יצחק פינדרוס ויולי אדלשטיין לעבר משפחות חטופים, הוא אמר: "אני חושב שאלה אמירות לא ראויות, אבל לא שמעתי אותן".

נתניהו חזר על כך שאישר לצה״ל תוכניות לפעולה ברפיח, וטען שלחץ מארה"ב לא קשור בעיכובה, וגם לא הרמדאן. "צה"ל נערך לפינוי האוכלוסייה האזרחית ולמתן סיוע הומניטרי", אמר ראש הממשלה. "זה לוקח זמן, אבל זה ייעשה. אנחנו ניכנס לרפיח מסיבה אחת פשוטה - אין ניצחון בלי כניסה לרפיח ואין ניצחון בלי חיסול גדודי החמאס שם. שום דבר לא יעצור אותנו, לא לחץ אמריקני ולא לחץ אחר. אמרתי לביידן שאם צריך נילחם בציפורניים ונחסל את גדודי החמאס ברפיח".
על הסערה סביב חוק הפטור מגיוס חרדים הוא אמר: "אני חושב שחייבים לפעול כדי לקדם את השוויון בנטל. חד משמעית אני חושב שאפשר לעשות זאת. אפשר בפטישים, כבר עשינו את זה - וזה לא צלח. זה הביא לצניחה בהתגייסות של חרדים, גם לשירות האזרחי וגם לשירות הצבאי. אני חושב שאפשר לעשות זאת ברוח טובה ובהסכמה רחבה ככל הניתן. החרדים הלכו כברת דרך, ואני חושב שברוח טובה וברצון אמיתי אפשר להגיע לסיכום, ולא להתנגשות בעיצומה של מלחמה וכפסע מהניצחון".
3 צפייה בגלריה
 איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר
 איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר
"ישראל התגמשה, חמאס הקשיח עמדות"
(צילומים: AP)
ראש הממשלה התייחס לראשונה גם לתגובת הליכוד לדוח ועדת החקירה שעסקה במחדלי אסון מירון, ולפיה מדובר בוועדה פוליטית של ממשלת בנט-לפיד, ואמר כי "התגובה של הליכוד באה אחרי תגובה מאוד מכוערת של לפיד. אני משתתף בצער המשפחות ולב כולנו יהיה איתן תמיד. אנחנו קיימנו גם השנה את האירוע במירון בצורה הטובה ביותר, אני הנחיתי להביא לממשלה את שאר ההצעות האופרטיביות ואנחנו נעשה הכול כדי שאסון מירון לא יישנה".
על האחריות האישית שהטילה עליו ועדת החקירה אמר: "באשר למסקנות אישיות, יהיה לי מה להגיד על זה, אבל אגיד דבר אחד - ישראל היא מדינה דמוקרטית ואזרחי ישראל הם שיחליטו בעניין הזה".
נתניהו התייחס גם לניתוח שיעבור הלילה, וכשנשאל אם ראוי לחשוף את הדוח הרפואי שלו אמר: "הדוח הרפואי שלי חשוף וידוע. יש כאן טרלול גדול, אין גבול לטרלול. אשתי הייתה בניתוח אפנדציט - והסבירו שהיא הייתה שבוע בווינה, אני הייתי חולה שפעת - הסבירו שהייתי במעייני הישועה. אין גבול לשקר הזה". לדבריו, "עברתי בדיקה ואני מודה לאנשים שהספיקו להתקשר, כולל כתבים, ולדאוג לבריאותי. אני אעבור את הטיפול בהצלחה ואחזור לפעולה מהר מאוד".
3 צפייה בגלריה
עמית סוסנה
עמית סוסנה
"עדות מטלטלת, ובארגוני הנשים שתקו"". עמית סוסנה
(צילום: Amir Levy/Getty Images)
מסיבת העיתונאים התקיימה לפני הניתוח שיעבור הלילה כאמור נתניהו בהרדמה מלאה בבית החולים הדסה, אחרי שבבדיקה שעבר התגלה אצלו בקע. את מקומו ימלא שר המשפטים יריב לוין, שמחזיק גם בתואר סגן ראש הממשלה.
בלשכת נתניהו אמרו שהבקע התגלה במהלך "בדיקה שגרתית" אמש, במוצאי השבת, וכי בהתייעצות עם רופאיו הוחלט שיגיע לבית החולים הדסה ויעבור את הניתוח. גורמים בסביבת נתניהו ציינו כי הוא לא חש בכאבים, אך ל-ynet נודע שהבדיקה התבצעה על ידי רופאו האישי של ראש הממשלה, ד"ר הרמן צביקה ברקוביץ' - לאחר שנתניהו חש תחושה לא נוחה בבטנו. שרים שהשתתפו בישיבת הממשלה הבוקר ציינו כי נתניהו נראה להם "בסדר גמור", וכי לא זיהו דבר מה חריג אצלו.
עד לניתוח נתניהו ממשיך בלוח הזמנים שלו, והיום נפגש עם רעייתו שרה במשרדו בירושלים עם משפחות החיילות החטופות. בפגישתו עם משפחות חמש החיילות החטופות הוא אמר כי "אני מנהל משא ומתן, לא מתן ומתן". בהמשך הערב הוא גם צפוי להשתתף בדיון של קבינט ניהול המלחמה.