בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) עונש מאסר עולם ו-20 שנות מאסר במצטבר על אבירם זגורי, בן 32, שהורשע ברצח רותם הרוש ז"ל במסיבת יום הולדתו, שהתקיימה בביתו בבאר שבע בשנת 2018.
על-פי הכרעת הדין, זגורי הגיע למסיבת יום הולדתו של הרוש, וכעבור זמן מה התגלע ויכוח בינו ובין אדם מסרוגה, חברו של המנוח. בשלב זה עזב הנאשם את האירוע, התחמש ברובה קרלו מאולתר, חזר למקום עם חברו נאור מירשוילי וארב למסרוגה ליד הבית. זגורי ירה לעברו של מסרוגה כמה יריות, וכן פגע גם באימו של הרוש, שולה, שניסתה לעצור אותו ממעשיו.
2 צפייה בגלריה
אבירם זגורי מאושם ברצח בבאר שבע
אבירם זגורי מאושם ברצח בבאר שבע
"לא נטל אחריות". זגורי
לאחר המקרה, נמלט הנאשם עם מירשוילי, ובעוד המנוח רודף אחריו - עצר זגורי, הסתובב לעברו של הרוש - וירה בראשו. לאחר מכן הוא נמלט מהמקום והסתתר בבית דודתו, עד שאותר שם ונעצר כעבור שבוע.
בית המשפט דחה את כל טענות ההגנה של זגורי, לרבות טענות כי כלל לא נכח באירוע וכי היה במצב של שכרות, והרשיע אותו בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום - רצח, ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה והובלת נשק.
בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות להשית על זגורי עונש מאסר עולם חובה בגין רצח, וכן לצבור את העונשים בגין עבירות נוספות שבהן הורשע. "הנאשם לא נטל אחריות ולא הביע חרטה. מדובר באדם אלים ומסוכן, ועל כן יש להרחיקו מהחברה לשנים ארוכות", טענה התובעת בתיק.
בית המשפט קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות, והשית על הנאשם עונש מאסר עולם וכן 20 שנות מאסר במצטבר. בנוסף, בית המשפט פסק כי על זגורי לשלם פיצוי מקסימלי לאם המנוח ולאדם מסרוגה, בסך של 258 אלף שקל לכל אחד. שותפו של זגורי, נאור מירשוילי, הודה בחלקו בפרשה, ובמסגרת הסדר טיעון הורשע בעבירות קלות יותר, ונגזרו עליו 14 שנים לריצוי בפועל.
2 צפייה בגלריה
רותם הרוש נרצח על ידי אבירם זגורי רצח בבאר שבע תיעוד של הירי לעבר מסיבת היום הולדת
רותם הרוש נרצח על ידי אבירם זגורי רצח בבאר שבע תיעוד של הירי לעבר מסיבת היום הולדת
זירת הרצח. באר שבע, 2018
בעת הפסיקה, בית המשפט קבע כי "עונש ההולם את המעשים שהביאו לנטילת חיים של קורבן אחד ולניסיון קטילת חיי קורבן נוסף, כמו גם חבלה חמורה בקורבן שלישי, אינו יכול להיות אותו עונש ההולם נטילת חייו של אדם אחד בלבד. כל אדם הוא עולם במלואו".
בית המשפט ציין כי "הנאשם ירה ללא היסוס במי שמסוכסך עימו, במנוח, ואף לא היסס לפגוע גם באם המנוח ויצר 'זירת פיגוע' פלילי מתוך קלות בלתי נתפסת של שימוש בנשק חם בעקבות עימות עם אדם - שאותו תכנן לרצוח - כשהוא לא חס על חיי אחרים שהפריעו לו במימוש תוכניתו ומנוסתו. הנאשם לא רק גדע את חייו של המנוח, אלא גם המיט אסון על אימו ומשפחתו. נוכח הנזקים הנרחבים שגרם הנאשם לאדם ולשולה, יש מקום לפסיקת הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק לכל אחד מהם בהקשר לעבירת הרצח וניסיון הרצח".
עורכת הדין רותם יוחנני-הר ציון מפרקליטות מחוז דרום, שייצגה את המדינה בהליך, מסרה לאחר גזר הדין: "בית המשפט אימץ את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש מאסר משמעותי, באופן ההולם את מעשיו האלימים והאכזריים. בית המשפט העביר מסר כי חיי אדם אינם הפקר, וכי הקלות הבלתי נתפסת של שימוש בנשק - ועזות המצח להגיע חמוש ברובה במרכזה של עיר כדי 'לסגור חשבון', ולירות בכל מי שמפריע במימוש התוכנית - ייענשו בחומרה רבה".